نقاط خنک تر زمین و منطقه ها اسکاندیناوی در بین گردشگران هواداران بیشتری پیدا کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، نقاط خنک تر زمین و منطقه ها اسکاندیناوی در بین گردشگران هواداران بیشتری پیدا کرد.

نقاط خنک تر زمین و منطقه ها اسکاندیناوی در بین گردشگران هواداران بیشتری پیدا کرد

در بیشتر نقاط اروپا، تابستان 20237 یادآور فصلی مملو از خبرهای ناخوشایند برای صنعت گردشگری خواهد بود. آتش سوزی های طبیعی به تهدید نوی برای تفرجگاه های جنوب اروپا تبدیل شده اند که از قبل با مشکل دمای بالا دست و پنجه نرم می کردند تا حدی که دولت بریتانیا به صدور هشدارهای مسافرتی در اوج سفرهای تابستانی وادار شد.

پیش از شروع موج گرما، شرکت هواپیمایی بریتانیایی ایزی جت 1700 پرواز اروپایی در فصل تابستان را لغو کرد و برنامه سفری حدود 180 هزار مسافر را تغییر داد.

با این حال اخبار مرتبط با گردشگری در شمال اروپا به مراتب امیدوار نماینده تر است. نروژ و دانمارک رکوردهای متعددی را در گردشگری به ثبت رسانده اند؛ چرا که تمایل اروپایی ها برای سفر به نقاط خنک تر افزایش یافته و تقاضا برای سفرهای داخلی در این کشورها نیز بیشتر شده است.

در نروژ هرگز آمار سالانه تقاضا برای استفاده از کشتی های تفریحی به این حد نرسیده بود. بعلاوه تعداد ماشین های کمپر بویژه در شمال نروژ به بیشترین اندازه رسیده است. البته با وجود آمادگی صنعت گردشگری برای رونق گرفتن، این آمارهای بی سابقه مشکلاتی را نیز بدنبال داشته اند.

مسیر منتهی به پریکستولن جاذبه گردشگری مشهور نروژ بیش از هر زمان دیگری علاقمند جذب نموده و در پی آن مشکلاتی در تامین محل پارک و سرویس های بهداشتی و رفاهی ایجاد شده است.

از آنجایی که ممنوعیت قریب الوقوع کشتی های تفریحی در بعضی از زیباترین دره های نروژ دور از انتظار نیست، تعجب آور نیست که در تابستان سال جاری شاهد افزایش سفرهای دریایی به نروژ باشیم.

افزایش تعداد مسافران کشتی های تفریحی و خودروهای کمپر در جاده ها مشکلاتی را برای ساکنین اسلو، حوالی آب دره ها و شمال نروژ بوجود آورده است. مقام های منطقه لوفوتن قصد دارند طرح مالیات گردشگری را برای تأمین بودجه تأسیس امکانات نو مسافرتی معرفی نمایند.

در دانمارک نیز هتلداران رکورد نوی از اقامتهای شبانه در کشور را به ثبت رسانده اند.

در سال 2022 ، در هتلهای دانمارک آمار بی سابقه 19 میلیون اقامت شبانه به ثبت رسید، اما براساس آنالیز های رسمی انتظار می رود این آمار در سال 2023 تا چهار درصد افزایش داشته باشد. بخش اعظمی از این افزایش به علت گردشگران خارجی بویژه آلمانی ها و هلندی ها بوجود آمده است.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8965

به "نقاط خنک تر زمین و منطقه ها اسکاندیناوی در بین گردشگران هواداران بیشتری پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاط خنک تر زمین و منطقه ها اسکاندیناوی در بین گردشگران هواداران بیشتری پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید