پهپادها بر ماسک زدن مردم استرالیا نظارت می کنند

به گزارش مجله بای بلاگ، پهپادها در پرتراکم ترین ایالت استرالیا افراد بدون ماسک را شناسایی کرده و سپس تصویر چهره فرد خاطی را در اختیار مقامات پلیس قرار می دهد.

پهپادها بر ماسک زدن مردم استرالیا نظارت می کنند

روز گذشته مقامات پلیس ایالت ویکتوریا واقع در استرالیا اعلام کردند برای نظارت بر رعایت پوشیدن ماسک توسط مردم پهپادها وارد میدان شده و با بهره گیری از فناوریهای نوین بر رعایت اصلی ترین قوانین مقابله با کرونا (ماسک زدن) نظارت می کنند. این هواپیماهای بدون سرنشین بر فضای شهر نظارت داشته و با حسگرهای هوشمند افراد ماسک پوش را از افراد بدون ماسک تشخیص می دهد.

به گفته مقامات پلیس این پهپادها به محض رویت فرد بدون ماسک، از چهره فرد خاطی عکس گرفته و بلافاصله برای مقامات پلیس ارسال می کند. این فناوری در عین حال خودروهای متخلف را نیز شناسایی کرده و آدرس مالک را بر اساس پلاک خودرو آنالیز کرده و به مقامات پلیس ارسال می کند. این سیستم همچنین خودروی پارک شده با فاصله ای برابر 5 کیلومتر از منزل صاحب خودرو را نیز شناسایی کرده و از طریق ارسال یک پیام هشدار مالک را مطلع می کند.

بهره گیری از پهپادها برای نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی و شناسایی افراد ماسک پوش از بدون ماسک , موضوع تازه ای برای مهار کرونا بشمار نمی رود. چرا که حدود 20 روز پیش پلیس سنگاپور در جنوب شرق آسیا برای اولین بار به منظور کنترل کرونا از پهپادهای بدون سرنشین(اتوماتیک) استفاده کرد. این پهپادهای کوچک با وزنی برابر 10 کیلوگرم اقدامات مغایر با پروتکل های بهداشتی مانند تجمعات را ردگیری کرده و فیلم آن را برای پلیس ارسال می کنند.

گفتنی است در حال حاضر آمار قربانیان ویروس کرونا در ایالت ویکتوریا به 502 نفر افزایش یافته است. از سوی دیگر دستکم 21 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در استرالیا ثبت شده است. با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ایالت ویکتوریا، شرایط این منطقه فاجعه بار توصیف شده و به همین دلیل مقامات این منطقه برای مهار گسترده این ویروس مرگبار دست به دامن فناوری های نوین از جمله پهپادهای هوشمند شدند. در حال حاضر تصویر افراد بدون ماسک به مقامات پلیس ارسال شده و پس از شناسایی جریمه مالی برای آنها در نظر گرفته می شود.

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3976

به "پهپادها بر ماسک زدن مردم استرالیا نظارت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپادها بر ماسک زدن مردم استرالیا نظارت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید