درباره آداب و رسوم مردم کانادا بدانیم

به گزارش مجله بای بلاگ، کانادا کشوری چندفرهنگی است که مردمان آن دارای آداب و رسوم متنوعی هستند. با این حال، برخی آداب و رسوم مشترک وجود دارد که می‌تواند بیانگر فرهنگ مردم کانادا باشد.

درباره آداب و رسوم مردم کانادا بدانیم

تعطیلات ملی

مردم کانادا چندین تعطیلات ملی دارند که با شادی و نشاط جشن گرفته می‌شود. روز کانادا در اول ژوئیه، روز استقلال این کشور است و مردم در این روز با خانواده و دوستان جشن می‌گیرند. همچنین تعطیلاتی مانند کریسمس، سال نو، و روز شکرگزاری نیز مورد استقبال گسترده‌ای قرار دارد.

ورزش‌ها

ورزش محبوب مردم کانادا هاکی روی یخ است و بازی‌های تیم ملی هاکی با استقبال فراوانی روبه‌رو می‌شود. همچنین ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و اسکیت روی یخ نیز طرفداران بسیاری دارد. در فصل تابستان نیز ورزش‌هایی مانند بیسبال، فوتبال، و دوچرخه‌سواری محبوب هستند.

غذا

غذاهای محلی متنوعی در کانادا وجود دارد. پوتین که نوعی پیراشکی است غذای ملی کانادا به شمار می‌رود. همچنین سیر داغ، نان ذرت، و ماهی آزاد دودی از دیگر غذاهای محبوب هستند. شیرینی‌هایی مانند نان گردویی باترتارت و میپل سیراپ نیز بخشی از فرهنگ غذایی کانادا هستند.

غذاهای محلی کانادا شامل انواع دریایی، گوشت قرمز، و غذاهای بومی است. پوتین که از گوشت گاو تهیه می‌شود غذای ملی کاناداست. همبرگر بیکن صبحانه محبوبی در این کشور است. پیتزای کانادایی با پپرونی و سس صورتی نیز رایج است.

لباس

لباس مردم کانادا بسته به فصل و آب و هوا تغییر می‌کند. در زمستان‌های سرد استفاده از کلاه، دستکش، بوت، و پالتوهای گرم رایج است. البته جین و تی شرت نیز همچنان پوشیده می‌شود. مردان معمولاً کت و شلوار و زنان لباس‌های آستین دار و شلوار می‌پوشند.

در فصل زمستان استفاده از انواع پالتو، کلاه، شال گردن، دستکش، و بوت‌های گرم بسیار متداول است. البسه‌ای مانند پوست خز، چرم و پشم نیز برای مقابله با سرما به کار می‌رود.

در فصل تابستان مردم از لباس‌های سبک‌تر مانند تی‌شرت و شلوارک استفاده می‌کنند. کفش‌های ورزشی و سبک نیز محبوب هستند. زنان معمولا از لباس‌هایی با پارچه‌های سبک و راحت استفاده می‌کنند.

هنر و موسیقی

هنر و موسیقی نیز جزئی جدایی ناپذیر از فرهنگ کانادا به شمار می‌روند. در زمینه هنرهای تجسمی، نقاشی مناظر طبیعی کانادا از جمله کوهستان‌ها و دریاچه‌ها بسیار محبوب و رایج است. همچنین مجسمه‌سازی با چوب و سنگ نیز دارای طرفداران زیادی در کاناداست. صنایع دستی بومی کانادا شامل مجسمه‌های چوبی، ظروف سفالی، و حصیربافی است. همچنین نقاشی‌هایی با مناظر طبیعت کانادا دیده می‌شود. از موسیقی‌های محلی می‌توان به موسیقی کانتری و فولک اشاره کرد.

از لحاظ موسیقی، سبک‌های کانتری و فولکلور کانادایی از محبوب‌ترین سبک‌ها هستند. استفاده از سازهایی مانند گیتار، بانجو، و ویولن در این سبک‌های موسیقی رایج است. خوانندگان و گروه‌های مشهوری چون شانیا تواین، براین آدامز، و نیکل بک از کانادا برخاسته‌اند.

در مجموع، هنر و موسیقی کانادا تلفیقی از سبک‌های بومی و مدرن است که متاثر از فرهنگ این سرزمین پهناور شکل گرفته است.

زبان

زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است. البته در مناطقی مانند کبک زبان فرانسوی غالب است. علاوه بر این، زبان‌های بومی نیز در کانادا صحبت می‌شود.

خلاصه

آداب و رسوم کانادا متاثر از فرهنگ‌های متنوعی است که در این سرزمین گرد هم آمده‌اند. جشن‌های ملی، ورزش‌های پرطرفدار، غذاهای محلی، هنر و صنایع دستی، و زبان‌های رایج همگی بیانگر هویت فرهنگی مردم این کشور هستند. آگاهی از این آداب و رسوم می‌تواند به درک بهتری از فرهنگ کانادا منجر شود.

منبع مقاله: آشنایی با آداب و رسوم مردم کانادا

انتشار: 18 مهر 1402 بروزرسانی: 18 مهر 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8515

به "درباره آداب و رسوم مردم کانادا بدانیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "درباره آداب و رسوم مردم کانادا بدانیم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره آداب و رسوم مردم کانادا بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید