مرزهای کشور عراق همچنان به روی زائران بسته است

به گزارش مجله بای بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مرزهای کشور عراق همچنان به روی زائران بسته است.

مرزهای کشور عراق همچنان به روی زائران بسته است

داستان چیست؟

مرزهای ایران و عراق از اسفندماه 1398 همزمان با شیوع ویروس کرونا مسدود شد. با فرا رسیدن ماه محرم و نزدیک شدن مراسم پیاده روی اربعین هنوز مواضع این کشور برای پذیرش زائران کشورهای دیگر تعیین نیست. عراق از حدود یک ماه پیش با قرنطینه کردن کربلا و نجف، قوانین سختگیرانه ای را برای تردد در شهرهای زیارتی برقرار کرد.

اینک دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی کشور اطلاع داد که پرواز شرکت های هواپیمایی ایرانی به عراق به وسیله فرودگاه بصره از دوم شهریور شروع می گردد و استفاده از ماسک و وجود مواد ضدعفونی نماینده به همراه برگه آزمایش منفی کرونا از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای همه مسافران بالای 2 سال ضروری و اجباری است. در پروازهای عراق به ایران نیز همه مسافران غیرایرانی و غیر ترانزیت که مقصد نهایی آنها تهران است، باید مجوزهای لازم را از مراکز مربوط به همراه داشته باشند.

با این حال مهدی قاسمی، مدیرعامل شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران گفت: در حوزه زیارت هنوز اتفافی نیافتاده است. البته سازمان حج و زیارت کشورمان براساس پروتکلهای بهداشتی، پیشنهادهایی را برای از سرگیری سفرهای زیارتی به دولت عراق داده که در وزارت بهداشت این کشور در حال آنالیز است.

وی اضافه کرد: پروازی که خبر برقراری آن داده شد در حوزه توافق ایرلاین ها بود که مورد استفاده آن بیشتر برای افراد دوتابعیتی، تجارت یا موضوعات مرتبط با آن است؛ وگرنه در حوزه سفرهای زیارتی هنوز تصمیمی گرفته نشده و اگر توافقی حاصل گردد، رئیس سازمان حج و زیارت اعلام می نماید.

قاسمی گفت: از سرگیری سفرهای زیارتی به عراق به توافق دو کشور و تصویب و امضای پروتکل از سوی ایران و عراق منوط است.

مدیرعامل شمسا درباره سرنوشت افرادی که قبلا ثبت نام نموده بودند اما سفرشان با شیوع ویروس کرونا و مسدود شدن مرزها تداخل پیدا کرد، اظهار کرد: بیشتر آن زائران انصراف داده اند. اگر شخصی هنوز انصراف نداده، هزینه پرداخت شده را برای سفر در آینده ذخیره نموده است. البته ما به همه استانها توصیه کردیم به متقاضیان اطلاع دهند که مبالغ خود را دریافت نمایند که عموما هم انصراف داده و مبالغ را دریافت نموده اند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3880

به "مرزهای کشور عراق همچنان به روی زائران بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرزهای کشور عراق همچنان به روی زائران بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید