مجموعه خیام و رباط شاه عباسی نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین المللی صلح کودک شدند

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری مهر/ براساس گزارشات منتشر شده، مجموعه خیام و رباط شاه عباسی نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین المللی صلح کودک شدند.

مجموعه خیام و رباط شاه عباسی نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین المللی صلح کودک شدند

کمال خانی اظهار کرد: موزه سیار بین المللی صلح کودک با حضور در دو مجموعه تاریخی و فرهنگی برای بچه ها شهر نیشابور برنامه فرهنگی اجرا کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور ادامه داد: هدف از حضور موزه سیار بین المللی صلح در این شهرستان آموزش و ترویج فرهنگ صلح به بچه ها نیشابوری بود.

وی توضیح داد: حفاظت از میراث فرهنگی با صلح پایدار محقق می گردد و بچه ها مهمترین نقش را در صلح پایدار و حفاظت از میراث فرهنگی خواهند داشت.

خانی گفت: شعار این موزه سیار سفر برای صلح است و منظور از صلح زیست صلح آمیز با خود، خانواده، خویشاوندان، خلق دنیا و به ویژه میراث فرهنگی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور یادآور شد: نیشابور از مهمترین مراکز جمعیتی، فرهنگی، گردشگری، صنعتی و تاریخی شمال شرق ایران به شمار می آید و به عنوان یکی از نمادهای تاریخ و فرهنگ ایران مطرح است.

وی گفت: نیشابور بارها در طول تاریخ مورد ظلم و تعدی قرار گرفته و از نبود صلح و آرامش آسیب دیده است.

منبع: همگردی
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8973

به "مجموعه خیام و رباط شاه عباسی نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین المللی صلح کودک شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "مجموعه خیام و رباط شاه عباسی نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین المللی صلح کودک شدند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه خیام و رباط شاه عباسی نیشابور میزبان نخستین موزه سیار بین المللی صلح کودک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید