فضل الله باقرزاده: بعضی دیدارهای لیگ شمشیربازی در سطح جهانی بود

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، فصل جدید مسابقات باشگاهی شمشیربازی از روز گذشته شروع شد. روز نخست این فصل از رقابت ها به برگزاری دیدارهای دور رفت هفت تیم شرکت کننده در اسلحه سابر اختصاص داشت.

فضل الله باقرزاده: بعضی دیدارهای لیگ شمشیربازی در سطح جهانی بود

در انتها این فصل از مسابقات تیم دانشگاه آزاد که ملی پوشانی همچون مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهر ارسباران را در اختیار دارد با 6 برد و 18 امتیاز صدرنشین شد. اشتاد سازه مشهد که محمد رهبری، محمد فتوحی و نیما زاهدی را در ترکیب خود دارد هم با یک برد کمتر و 16 امتیاز در رده دوم ایستاد و آموزشگاه شمشیربازی ساری هم با 14 امتیاز سوم شد.

رقابت میان این تیم ها و دیگر حریفان شان در حالی برگزار گردید که سال گذشته مسابقات باشگاهی شمشیربازی به دلیل شیوع و گستردگی کرونا پیگیری نشد و طی یک سال گذشته هم شمشیربازان همچون ورزشکاران دیگر رشته ها در هیچ رویداد داخلی یا خارجی شرکت نداشتند؛ با این حال رئیس فدراسیون از کیفیت مسابقات و رقابت میان بعضی شرکت نمایندگان ابراز رضایت دارد.

فضل الله باقرزاده در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: به خاطر کرونا مسابقات را متفاوت از همواره برگزار کردیم. هر سال رقابت ورزشکاران و تیم های هر سه اسلحه هم زمان و به صورت تجمیع برگزار می شد و رقابت ها هم مثلاً برای مدت 10 هفته ادامه داشت اما سال جاری به دلیل بحران کرونا تعداد تیم ها را کاهش دادیم و مسابقات هر مرحله رفت و برگشت را هم محدود به یک هفته کردیم.

وی ادامه داد: با وجود همه این تغییرات اما مسابقات دور رفت اسلحه سابر خیلی خوب و در کیفیتی بالا برگزار گردید. تیم هایی مانند دانشگاه آزاد و اشتاد سازه ملی پوشان را در اختیار دارند. این شمشیربازان طی 11 ماه گذشته از مسابقات کاملاً دور بودند. البته که با همت سرمربی تیم ملی اسلحه سابر در جریان اردوهای ملی برای آنها مسابقات درون اردویی گذاشتیم و حتی پاداش هم در نظر گرفتیم اما در مجموع شمشیربازان در یک سال گذشته هیچ رقابت رسمی نداشتند با این حال حضور قابل توجهی در لیگ داشتند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید نمود: بیشتر ملاقاتها میان شمشیربازان و به خصوص ملی پوشان در سطح بالایی برگزار گردید. به طور مثال رقابت علی پاکدامن و محمد رهبری واقعاً در سطح جهانی بود. در کل اینکه ملی پوشان اسلحه سابر خیلی آماده ظاهر شدند و نشان دادند همان سه مرحله اردویی که برای آنها برگزار گردیده تا چه حد موثر و مفید بوده است.

باقرزاده با تاکید بر اینکه هفته آینده رقابت های دور رفت اسلحه اپه برگزار می گردد و یک هفته بعد از آن هم به برگزاری ملاقاتهای دور رفت اسلحه فلوره اختصاص دارد و سپس مسابقات وارد مرحله برگشت می گردد، در خصوص تعداد تیم های شرکت نماینده در هر اسلحه و اینکه شرکت نمایندگان در اسلحه سابر بیشتر از دو اسلحه دیگر است، شرح داد.

وی در این زمینه گفت: به خاطر پاندمی کرونا و لزوم متمرکز برگزار گردیدن مسابقات، تعداد تیم ها را کاهش دادیم. البته در اسلحه سابر برگزاری مسابقات تیمی نسبت به دو اسلحه دیگر سریع تر انجام می گردد. بعضاً در اسلحه فلوره و اپه برگزاری ملاقاتهای تیمی یک ساعت هم زمان می برد اما در اسلحه سابر شرایط اینگونه نیست. به همین دلیل در این دو اسلحه (اپه و فلوره) حضور تنها 5 تیمی را نهایی کردیم اما در اسلحه سابر از 7 شرکت نماینده استفاده می کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: هر یک از تیم ها در هر مرحله رفت و برگشت مسابقات اسلحه خود حداقل 6 - 5 ملاقات برگزارمی نمایند. این ملاقاتها برای دور رفت اسلحه سابر بدون هیچ مشکل و آسیب دیدگی همراه بود. اطمینان داریم در دو اسلحه دیگر هم شرایط با کیفیتی را از تیم ها خواهیم دید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6005

به "فضل الله باقرزاده: بعضی دیدارهای لیگ شمشیربازی در سطح جهانی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضل الله باقرزاده: بعضی دیدارهای لیگ شمشیربازی در سطح جهانی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید