دمای تهران 40 درجه می گردد ، هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در استان

به گزارش مجله بای بلاگ، اداره کل هواشناسی استان تهران از رسیدن دمای هوا در این استان به 40 درجه سانتیگراد، وزش باد شدید و گاه خیلی شدید و خیزش گرد و خاک در در نواحی مستعد اطلاع داد.

دمای تهران 40 درجه می گردد ، هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در استان

به گزارش خبرنگاران، بر اساس نقشه ها و تحلیل برون داد الگوهای پیش بینی عددی، شرایط جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می گردد. از فردا تا روز یکشنبه (30 تیر تا 1 مرداد) در بیشتر نواحی استان وزش باد نسبتا شدید، در ارتفاعات و نواحی جنوبی و غربی در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در نواحی مستعد خیزش موقت گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید مورد انتظار است.

بعلاوه در ساعت های بعد از ظهر امروز تا روز شنبه به ویژه در منطقه ها شمالی استان، افزایش ابر و رخداد بارش پراکنده و در ارتفاعات با احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

برای امروز تا روز شنبه روند افزایش تدریجی دما و از روز یکشنبه کاهش نسبی دما در سطح استان پیش بینی می گردد.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (30 تیر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (31 تیر) صاف گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 38 درجه سانتیگراد، گرم ترین ایستگاه استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

وزش باد شدید همراه با گرد و خاک

اداره کل هواشناسی استان تهران بعلاوه با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد از وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک در استان تهران به ویژه نیمه جنوبی و منطقه ها غربی استان از امروز پنجشنبه تا یکشنبه (1 مردادماه) اطلاع داد.

از این رو در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک، افزایش نسبی غلظت گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال پیش بینی می گردد.

به همین دلیل اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و بچه ها، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال، عدم استقرار در نواحی مرتفع مانند داربست ها، بالابرها و ساختمان های بلند، محدودیت در فعالیت های کشاورزی و آمادگی دستگاه های امدادی و اجرایی توصیه می نماید.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 تیر 1402 بروزرسانی: 30 تیر 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8960

به "دمای تهران 40 درجه می گردد ، هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در استان" امتیاز دهید

1 کاربر به "دمای تهران 40 درجه می گردد ، هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در استان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای تهران 40 درجه می گردد ، هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید