جنوب گردی در 10 روز!

به گزارش مجله بای بلاگ، در چند سال گذشته، سفر به جنوب طرفدارهای زیادی پیدا کرد. مخصوصا در فصل پاییز و زمستان با برگزاری تورهای سفر مختلف، بیشتر افراد حداقل یک بار به این مکان های مجذوب کننده و دیدنی، سفر کردند.

جنوب گردی در 10 روز!

اگر تا به حال به جنوب سفر ننموده اید یا به فکر سفری دوباره به این شهرهای هیجان انگیز ایران هستید، فقط در 10 روز می توانید سفری خاطره انگیز برای خودتان رقم بزنید. اگر به فکر چند روز سفر در سکوت و آرامش ساحل هستید، سفر به جنوب ایده فوق العاده ای است. تا چند سال پیش نواحی جنوب ایران بسیار ناشناخته بودند اما با گذشت زمان، می توانید سفری راحت، بدون دغدغه با وسایل نقلیه مختلف، به جنوب داشته باشید و در برترین هاستل های آنجا که کاملا حال و هوای جنوب را دارند، اقامت کنید. در این 10 روز، چه سفر خود را از بندرعباس آغاز کنید چه بوشهر، قطعا جای خالی قشم را احساس خواهید کرد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که این سه شهر را در یک سفر 10 روزه به جنوب تجربه نمایید.

سفر به بوشهر

به شما قول می دهم که هنگام سفر به بوشهر، تصمیم بگیرید باقی مسیر را کنسل نموده و همانجا بمانید. این شهر پر از جاذبه هایی است که چشمان را به خود مجذوب می نماید. سفر به بوشهر در فصل های سرد پیشنهاد می گردد. البته خیلی از افراد دو ماه اول بهار را نیز، موقع مناسبی برای سفر به بوشهر می دانند.

شما از راه های مختلفی می توانید به بوشهر سفر کنید، زمینی یا هوایی بودن این مسیر کاملا به سلیقه خودتان است. اگر نمی خواهید در ابتدای سفر خسته شوید، هواپیما گزینه خوبی است. این مسیر هوایی از تهران به بوشهر را در یک ساعت و نیم می توانید طی کنید.

اما جنوب گردی در 10 روز احتیاجمند مدیریت مالی است، به همین علت شاید اتوبوس گزینه بهتری برای سفر به بوشهر باشد. از بیشتر شهرها می توانید به مقصد بوشهر، سوار اتوبوس شوید. سفر با ماشین به جنوب کاملا سلیقه ای است، البته اگر در ادامه قصد رفتن به قشم و بندرعباس را دارید شاید ماشین گزینه خوبی نباشد.

این نکته را به یاد داشته باشید که بوشهر حمل و نقل مناسبی ندارد و خبری از مترو و اتوبوس با برنامه منظم نیست. پس برای حمل و نقل بهتر است تاکسی های اینترنتی را انتخاب نمایید. به طورکلی در سه الی چهار روز می توانید این شهر دریایی با معماری های فوق العاده را بگردید و از جذابیت های آن بهره ببرید.

سفر به قشم

قشم در تنگه هرمز واقع شده است و بسیار به بندرعباس نزدیک است. به همین علت ایده خوبی است که پیش از سفر به بندرعباس، سری به قشم بزنید. از اواخر پاییز تا اوایل بهار برترین زمان برای سفر به جنوب است، و بهشت جنوب گردی مربوط به اواخر زمستان است. سفر به قشم هرچیزی را که از سفر به جنوب می خواهید، رفع می نماید. از دره ستارگان بگیرید تا زیبایی های طبیعی، غار نمکدان، جنگل های حرا، سد گوران و شنای دلفین ها. کیش تبدیل به جزیره ای توریستی شده که بسیار شلوغ است. اما در قشم خبری از شلوغی ها نیست و می توانید فضایی آرام و دنج با غذاهایی خوش طعم را تجربه کنید. سفر به قشم به تمام عاشقان دریا پیشنهاد می گردد.

سفر به بندرعباس

در دو سه روز پایانی سفرتان زمان مناسبی است که سری به جنوبی ترین شهر ایران بزنید. بندرعباس در نزدیکی آب های آزاد واقع شده است و همین موضوع باعث اهمیت بیشتر این شهر می گردد. اگر بندرعباس را برای اولین بار تجربه می کنید، به خوبی نقشه سفرتان را مطالعه کنید.

بندرعباس قدیمی ترین بندر ایران در کنار تنگه هرمز است و مهم ترین بندر تجاری ایران محسوب می گردد. سفر به بندرعباس همواره گزینه ایده آلی برای نیمه دوم سال است. مسیر برگشت از بندرعباس به سوی تهران با ماشین شخصی حدود 14 تا 16 ساعت طول می کشد. از قشم تا بندرعباس را با لنج و شناوری می توانید طی کنید. اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود بروید به راحتی می توانید ماشین تان را سوار کشتی های ماشین بر نموده و در مقصد تحویل بگیرید. بندرعباس قدمتی 2500 ساله دارد بنابراین لحظه ای از شگفتی های آن کم نخواهد شد. موقع سفر به بندرعباس تماشا عمارت کلاه فرنگی، معبد هندوها، مسجد جامع اهل سنت، قلعه فین و… را از دست ندهید.

کوله پشتی خودتان را آماده کنید

حالا که مقصد و زمان سفرتان را تعیین نموده اید، زمان آن است که کوله سفرتان را ببندید. وسایل مورد احتیاج در سفر به جنوب در حالی که تمام کشور یخبندان است، کمی متفاوت تر از باقی سفرهاست. در ابتدا برداشتن وسایل شخصی را نباید فراموش کنید. وسایلی مانند مسواک، خمیردندان، حوله مسافرتی، پاوربانک، کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب کننده، پماد پیشگیری از گزش، پماد ضد خارش، عینک و کلاه آفتابی، دمپایی یا صندل و کفش پیاده روی و…

چند نکته را اگر به یاد داشته باشید، فرآیند جمع کردن وسایل تان سریع تر پیش می رود. با چه وسیله نقلیه ای قرار است این مسیر را طی کنید؟ چه عادت های شخصی دارید؟ آیا درگیر بیماری خاصی هستید؟ آب و هوای زمان سفرتان را چک کنید. محل اقامت شما کجاست؟ مدت زمان سفرتان چقدر است؟

وقتی که به این سوال ها پاسخ بدهید تقریبا تمام کوله شما جمع شده است. با این الگو سفر خوبی را برای شما آرزو می کنیم. همین الان بلیط خود را تهیه کنید و به دل جاده ها بزنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1402 بروزرسانی: 13 خرداد 1402 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8940

به "جنوب گردی در 10 روز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنوب گردی در 10 روز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید