کلاهبرداری با هک حساب در اینستاگرام

به گزارش مجله بای بلاگ، اعضای باندی که با هک حساب کاربری در اینستاگرام از طعمه های خود کلاهبرداری می کردند در فردیس دستگیر شدند.

کلاهبرداری با هک حساب در اینستاگرام

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران به نقل از روزنامه جام جم، چند روز قبل مردی سراسیمه و هراسان با مراجعه به پلیس فتای شهرستان فردیس با طرح شکایتی مدعی شد؛ حساب کاربری اش در اینستاگرام هک شده و هکر به نام او کلاهبرداری نموده است.

این مرد در شکایت خود گفت: فرد ناشناسی حساب کاربری ام را هک نموده و با آن به دوستان و آشنایانم پیغام داده و ادعا نموده بود من دچار مشکل شده ام و احتیاج به پول دارم. او برای این که آنها با من تماس نگیرند، طوری وانمود کرد که در محلی هستم که نمی توانم به تلفنم پاسخ بدهم. هکر با اعلام شماره کارت از چند نفر از آشنایانم 20 میلیون تومان گرفته بود.

پس از این شکایت ماموران پلیس فتا با آنالیز حساب کاربری شاکی متوجه صحت ادعایش شده و تحقیقات برای دستگیری متهمان را شروع کردند. با آنالیز شماره کارت اعلامی از سوی متهمان، معین شد پول ها را در چند حساب جا به جا نموده اند تا ردی از خود باقی نگذارند.

سرهنگ کامران ملکی، رئیس پلیس شهرستان فردیس در این باره گفت: با ردیابی کارت های بانکی معین شد، کارت ها متعلق به افراد کارتن خواب است و اعضای این باند با قیمت ناچیزی کارت های بانکی را خریده اند. انتها ماموران به حسابی رسیدند که پول ها بعد از چند بار جا به جا شدن به آن واریز شده و با آن طلا و ابزار خرید شده بود.

وی اضافه نمود: صاحب این حساب در استان تهران شناسایی شد و در تحقیقات اعتراف کرد کارتش را به یک کلاهبردار حرفه ای فروخته است. انتها دو عضو اصلی این باند شناسایی شدند که در تحقیق از آنها معین شد، حساب کاربری را هک نموده و با یاری چهار عضو دیگر باند این کلاهبرداری را انجام داده اند که سه مرد و یک زن شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی فردیس، احتمال کلاهبرداری های مشابه از سوی شش عضو این باند وجود دارد و تحقیقات در این باره در پلیس فتا ادامه دارد. افرادی که به این شیوه در فردیس مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می تواند به پلیس فتا مراجعه نمایند.

ملکی در انتها به شهروندان توصیه کرد؛ با دریافت پیغام دریافت پول یا یاری از سوی دوستان و آشنایان در شبکه های اجتماعی به راحتی اعتماد نکنید و از هویت او مطمئن شوید بعد اقدام به واریز پول کنید. این کلاهبرداران برای این که طعمه شان متوجه نشوند، شرایط را طوری نشان می دهند که در موقعیتی گرفتار شده اند و نمی توانند به تلفن پاسخ بدهند. بعلاوه شماره حساب افراد دیگر را می دهند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7799

به "کلاهبرداری با هک حساب در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با هک حساب در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید