پشت پای جمهوریخواهان به ترامپ

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- بعضی از جمهوری خواستار کوشش دونالد ترامپ را برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا محکوم کردند.

پشت پای جمهوریخواهان به ترامپ

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آسوشیتدپرس در گزارشی بیان کرد، تعداد زیادی از مقامات فعلی و قبلی حزب جمهوری خواه در آمریکا روز یکشنبه کوشش های این حزب را برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را محکوم کردند و هشدار دادند کوشش برای ایجاد تردید در مورد پیروزی جو بایدن و حفظ دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری، موجب تضعیف اعتقاد آمریکایی ها به دموکراسی می گردد.

10 سناتور جمهوری خواه: انتخابات سال 2020 سرانجام یافته است

ده سناتور از جمله سناتور های جمهوری خواه سوزان کالینز از ایالت مین، لیزا مرکوفسکی از آلاسکا، بیل کاسیدی از لوئیزیانا و میت رامنی از یوتا روز یکشنبه در بیانیه ای بیان کردند: انتخابات سال 2020 سرانجام یافته است.

این سناتور ها نوشتند: کوشش های بیشتر برای ایجاد تردید در مورد انتخابات، با خواست شفاف مردم آمریکا مغایرت دارد و تنها موجب تضعیف اعتماد آمریکایی ها به نتایج اکنون معین شده انتخابات می گردد.

لری هوگان فرماندار جمهوری خواه ایالت مریلند گفت: قصد اعضای کنگره برای نپذیرفتن تأیید انتخابات ریاست جمهوری موجب تمسخر نظام ما و ما آمریکایی ها می گردد.

پل رایان رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوری خواه گفت: پیروزی بایدن کاملاً مشروع است و کوشش ها برای ایجاد تغییر درباره انتخابات به اساس جمهوریت ما ضربه می زند.

لیز چنی از نمایندگان مجلس نمایندگان از ایالت وایومینگ به همکارانش هشدار داد: اعتراض به آرای کالج الکترال، سنتی بی نهایت خطرناک را پایه گذاری می نماید.

سناتور جمهوری خواه تام کاتن از ایالت آرکانزاس که یکی از محافظه کاران با صراحت کلام بیشتر در کنگره است گفت: با شمارش آرای الکترال که در 6 ژانویه تأیید می گردد، مخالفت نخواهد کرد.وی گفت: من قدردان آنچه رییس جمهور در چهار سال گذشته بدست آورده است، هستم و به این دلیل است که من برای انتخاب مجدد او کوشش زیادی کردم، اما اعتراض به آرای الکترال تایید شده موجب نخواهد شد ترامپ برای بار دوم رئیس جمهور گردد. این اقدام فقط موجب جسارت یافتن دموکرات هایی می گردد که می خواهند نظام دولت مبتنی بر قانون اساسی را به میزان بیشتری تضعیف نمایند.

انتقاد وزیران دفاع سابق آمریکا از حمله به نتایج انتخابات

ده وزیر دفاع سابق آمریکا که حدود نیمی از آن ها در زمان تصدی رؤسای جمهور جمهوری خواه فعالیت داشته اند، در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست از مقامات خواستند در مورد انتقال قدرت به دولت جدید همکاری و شفافیت بیشتری داشته باشند.

آن ها همچنین بیان کردند: کوشش ها برای دخالت دادن نیرو های مسلح آمریکا در حل و فصل اختلافات انتخاباتی موجب خواهد شد ما وارد حوزه ای خطرناک، غیرقانونی و مغایر قانون اساسی شویم.

وزیران دفاع سابق آمریکا گفتند: با استناد به نتایج انتخابات، چالش های قانونی، تأیید ها در ایالت ها و رای کالج الکترال، زمان برای به زیر سؤال بردن نتایج انتخابات دیگر گذشته است. زمان برای شمارش رسمی آرای کالج الکترال آن طور که در قانون اساسی تجویز شده، فرا رسیده است.

این به چالش کشیده شدن غیرمعمول انتخابات ریاست جمهوری در سطحی که پس از جنگ داخلی مشاهده نشده، شروع به کار کنگره جدید را تحت الشعاع قرار داده است و کنگره باید روز های نخست خود را صرف آنالیز این موضوع کند. مجلس نمایندگان و سنا روز چهارشنبه برای پذیرش رأی گیری کالج الکترال، جلسه مشترکی برگزار خواهند کرد. این روندی معمول است، اما اکنون پیشبینی می گردد به یک نبرد طولانی تبدیل گردد.

ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری می نماید و به مایک پنس معاون رئیس جمهور برای تضمین پیروزی خود فشار می آورد. ریاست مایک پنس بر نشست کنگره یک نقش تشریفاتی است.

حمایت تنها 10 سناتور از ترامپ

ترامپ حمایت ده ها سناتور جمهوری خواه و تا صد تن از اعضای مجلس نمایندگان را برای به چالش کشیدن آرای کالج الکترال به دست آورده است. اعضای کنگره در جلسه ای مشترک، پیروزی بایدن با بدست آوردن 306 رای الکترال در برابر 232 رای الکترال ترامپ را تأیید خواهند کرد.

در حالی که قرار است بایدن در 20 ژانویه به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا سوگند یاد کند، ترامپ کوشش های خود را برای جلوگیری از این انتقال سنتی قدرت تشدید نموده و موجب بروز اختلافاتی شده است.با وجود ادعا های ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات، مقامات ایالتی تأکید کردند انتخابات به خوبی صورت گرفته است و شواهدی در مورد تقلب یا مسائل دیگری که نتیجه را تغییر دهد، وجود ندارد. ایالت ها، نتایج خود را تأیید نموده و آن را عادلانه و معتبر خوانده اند.

از بیش از 50 شکایتی که رئیس جمهور و متحدانش برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات مطرح نموده اند، تقریباً همه آن ها رد یا حذف شده اند. ترامپ همچنین دو بار در دادگاه عالی بازنده شده است. در تماسی تلفنی که روز یکشنبه فاش شد، صدای ترامپ شنیده می گردد که به مقامات ایالت جورجیا برای پیدا کردن آرای بیشتر فشار می آورد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5687

به "پشت پای جمهوریخواهان به ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پای جمهوریخواهان به ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید