وزیران خارجه ترکیه و امارات پس از 4 سال مصاحبه کردند

به گزارش مجله بای بلاگ، ایرنا نوشت:انتها بعد از 4 سال قطع تماس های دیپلماتیک و سردی روابط، وزیران خارجه ترکیه و امارات در یک تماس تلفنی گفت وگو کردند.

وزیران خارجه ترکیه و امارات پس از 4 سال مصاحبه کردند

خبر تماس مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی اش در رسانه های منطقه بازتاب گسترده ای داشت.

فعلا گزارش های رسمی، از محتوای مباحث مطرح شده در این تماس فقط به این بسنده می نماید که طرفین در این تماس تلفنی که برای اولین بار پس از چهار سال صورت گرفت، ماه مبارک رمضان را به یکدیگر تبریک گفته اند.

رابطه بین امارات و ترکیه در چند سال اخیر رو به تیرگی نهاده بود که علت عمده آن به نقش دو کشور در درگیری های لیبی و پیش از آن محاصره قطر مربوط می گردد.

ترکیه در بحران لیبی و پیش از تشکیل دولت انتقالی از دولت فائز السراج رئیس دولت مستقر در طرابلس حمایت می کرد و اماراتی ها اما از یک ژنرال ارتش معمر قذافی رئیس جمهور سرنگون شده لیبی به نام خلیفه حفتر جانبداری می نمایند.

همچنین از دیگر دلایل مهم قطع روابط دو کشور در 4 سال پیش، مشارکت فعال امارات در محاصره قطر توسط عربستان و متحدانش است که ترکیه همه جانبه در حمایت از دوحه وارد شد.

311311

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7088

به "وزیران خارجه ترکیه و امارات پس از 4 سال مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیران خارجه ترکیه و امارات پس از 4 سال مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید