نگرانی امامعلی رحمان از سرایت ناامنی های افغانستان به مرز تاجیکستان

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس جمهور تاجیکستان در ملاقات با نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان از شرایط امنیتی مرز مشترک با افغانستان ابراز نگرانی کرد.

نگرانی امامعلی رحمان از سرایت ناامنی های افغانستان به مرز تاجیکستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از ملاقات با تیم های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان در قطر، وارد دوشنبه شد و با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و شماری دیگر از مقامات این کشور ملاقات کرد.

رحمان در این ملاقات به خلیلزاد گفت که تاجیکستان خواهان تامین صلح در افغانستان است و آماده همکاری در این زمینه می باشد اما نسبت به شرایط امنیتی مرز مشترک با افغانستان ابراز نگران است.

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رمضان رحیم زاده وزیر کشور تاجیکستان نیز در ملاقات با نماینده ویژه آمریکا درباره شرایط مناطق مرزی، مبارزه با تروریسم، افراط گرایی، قاچاق موادمخدر و بعضی مسائل مرتبط دیگر گفت وگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت کشور تاجیکستان، در این ملاقات همچنین تاکید شد که تنها تعامل مشترک و جمعی نهادهای اجرای قانون می توانند در مبارزه با تهدیدها و چالش های دنیای مدرن موثر باشد.

پیش از این نیز تاجیکستان و روسیه بارها نسبت به گسترش ناامنی های افغانستان به این تاجیکستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی ابراز نگرانی نموده بودند.

لازم به ذکر است که روسیه همیشه آمریکا را متهم نموده که با استفاده از مرزهای مشترک افغانستان به دنبال صدور تروریسم به کشورهای آسیای مرکزی است تا از این طریق مرزهای روسیه را ناامن کند.

.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4447

به "نگرانی امامعلی رحمان از سرایت ناامنی های افغانستان به مرز تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی امامعلی رحمان از سرایت ناامنی های افغانستان به مرز تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید