نهاد نی: لغو پست سخنگویان والی ها نقض قانون اساسی است

به گزارش مجله بای بلاگ، نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان حکم رئیس جمهور این کشور مبنی بر لغو پست سخنگویان والی ها را نقض قانون اساسی دانست و خواهان تجدیدنظر در این باره شد.

نهاد نی: لغو پست سخنگویان والی ها نقض قانون اساسی است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نهاد حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان (نی) در واکنش به فرمان اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان مبنی بر منع کردن والی ها از داشتن سخنگو، تاکید نمود که این اقدام نقض آشکار قانون اساسی است و از چرخش آزاد اطلاعات جلوگیری می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس مکتوبی که شورای امنیت ملی به ارگان های محلی فرستاده شده است، اشرف غنی دستور داده که هر والی مسئول اطلاع رسانی است و پس از این والی ها حق داشتن سخنگو را ندارند.

نی با انتشار بیانیه ای تاکید نمود که انتشار گزارش های تحقیقی، تحقیق اخبار روزمره و انتشار رویدادهای مهم برای مردم بدون دسترسی به اطلاعات، محال است و دولت پس از انتشار گزارش های تحقیقاتی اخیر بویژه در زمینه چگونگی مصرف بودجه اضطراری، گویا دست به این اقدام زده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این نهاد اضافه نمود که ایفای وظیفه سخنگویان توسط والی ها ممکن نیست زیرا در بسیاری از موارد دسترسی به والی ها بسیار سخت است و این موضوع دسترسی به اطلاعات را محدود و در مواردی ناممکن خواهد نمود.

دولت افغانستان در حالی خواهان عزل سخنگوی والی ها شده که سخنگوی والی تخار ماه گذشته از کشته شدن چندین غیرنظامی در نتیجه حمله هوایی نیروی هوایی افغانستان خبر داده بود.

محمد جواد هجری اول آبان گفت که در پی حمله هوایی نیروی هوایی افغان به یک مدرسه در شهرستان بهارک 12 نفر کشته و 14 تن دیگر نیز زخمی شدند.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان در واکنش به انتشار این خبر آن را بی اساس خوانده و توضیح داد بود با کسانی که این شایعه را ایجاد کردند برخورد قانونی خواهد شد.

این در حالی است که کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز تلفات بچه ها در این حمله هوایی را تأیید نموده بود.

.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5427

به "نهاد نی: لغو پست سخنگویان والی ها نقض قانون اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاد نی: لغو پست سخنگویان والی ها نقض قانون اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید