مقام اروپایی: توافق درباره احیای برجام در حال شکل دریافت است

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد در سرانجام جلسه امروز از پیشرفت خوب مذاکرات خبر داد و اعلام کرد که توافق برای احیای برجام در حال شکل دریافت است.

مقام اروپایی: توافق درباره احیای برجام در حال شکل دریافت است

به گزارش ایرنا، انریکه مورا در توئیتی اضافه کرد: اکنون یک درک مشترکی درباره ضروریات بازگشت آمریکا به برجام، رفع تحریم های مرتبط و از سرگیری تعهدات هسته ای از سوی ایران حاصل شده است.

مورا همچنین در انتها نشست امروز با خبرنگاران مستقر در وین گفت وگو کرد که این مساله به خودی خود نشان دهنده پیشرفت ملموس در مذاکرات است. او که پیشتر حاضر به مصاحبه با رسانه ها نبود شرح داد: اطمینان دارم که زمان زیادی تا توافق نهایی باقی نمانده است.

دور چهارم نشست کمیسیون مشترک برجام دقایقی پیش در گراند هتل وین به انتها رسید. در نشست امروز که با حضور هیأت های ایران و کشورهای عضو برجام برگزار شد، روسای هیات ها مروری بر پیشرفت های حاصله در دور چهارم و آخرین شرایط متن ها کرده و به مصاحبه در خصوص جهت پیش رو پرداختند.

هیات ها با اشاره به متن های تهیه شده که در نتیجه نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده اند، از شرایط کلی مذاکرات و جهت طی شده اظهار رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاباهنگ کنونی در ادامه مصاحبهها تاکید کردند.

گفتنی است در دو هفته اخیر، مذاکرات و رایزنی های مختلف میان هیات ها چه در سطوح معاونین و چه در سطوح کارشناسی به صورت فشرده در جریان بود؛ از جمله ساعاتی پیش از برگزاری کمیسیون، گروه کارشناسی لغو تحریم ها و گروه کارشناسی تمهیدات اجرایی با حضور هیات های همه کشورهای عضو برجام دریک نشست مشترک تلاش کردند تا حد ممکن متون پیش نویس را برای ملاحظه روسای هیات ها و سپس گزارش به پایتخت ها آماده کنند.

در نتیجه این رایزنی ها و نیز تلاش های هیات های کارشناسی طرف های درگیر در مصاحبهها، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله ای رسیده است که جز برخی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم های سیاسی در پایتخت های کشورها است، بقیه بخش های متن تقریبا آماده است.

هیات ها در انتها این دور از مصاحبهها راهی پایتخت های خود شدند.قرار است دور دیگر مصاحبهها هفته آینده مجددا از سر گرفته شود.

پیشتر رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام نسبت به توافق اعضای برجام در خصوص احیای توافق با ایران ابراز امیدواری کرد و گفت که دستیابی به توافق در دسترس است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7578

به "مقام اروپایی: توافق درباره احیای برجام در حال شکل دریافت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام اروپایی: توافق درباره احیای برجام در حال شکل دریافت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید