فرودگاه بین المللی زوارتنوتس؛ بزرگترین فرودگاه ارمنستان، عکس

به گزارش مجله بای بلاگ، فرودگاه بین المللی زوارتنوتس (Zvartnots International Airport)، اصلی ترین فرودگاه بین المللی کشور ارمنستان به شمار می رود و در شهرک زوارتنوتس، در 12 کیلومتری غربی شهر ایروان قرار گرفته است.

فرودگاه بین المللی زوارتنوتس؛ بزرگترین فرودگاه ارمنستان، عکس

همچنین عنوان عظیم ترین و شلوغ ترین فرودگاه این کشور نیز به همین فرودگاه اختصاص دارد که توانست در مراسم جوایز مربوط به فرودگاه ها که در سال 2013 در دبی برگزار گردید، جایزه بهترین فرودگاه را در بین اتحادیه کشورهای مستقل به دست بیاورد. خطوط هوایی مختلفی همچون ایژین ایرلاینز، ایرفلوت، اورال ایرلاینز (Ural Airlines) و شرکت هواپیمایی آرمنیا (Armenia Aircompany) در این فرودگاه فعالیت دارند.

تاریخچه

ساخت فرودگاه زوارتنوتس به سال 1961 برمی گردد و در سال 1980 نیز تصمیم گرفتند تا عملیات بازسازی آن را آغاز و یک ترمینال جدید را به آن اضافه نمایند. همچنین بعد از استقلال کشور ارمنستان از جمهوری شوروی در سال 1990، مسئولان به فکر برنامه ریزی برای ساخت یک ترمینال باری بودند که 8 سال بعد، این کار انجام شد و این ترمینال جدید می تواند حدود 100،000 تُن محموله را در سال جابه جا کند.

در سال 2001، این فرودگاه وارد قراردادی 30 ساله شد که طبق یکی از بندهای آن می بایست بخش های مختلف فرودگاه را گسترش می دادند تا بتواند از عهده گردشگری و امور تجاری بین آسیا و اروپا بربیاید.

کار بازسازی و گسترش فرودگاه بین المللی زوارتنوتس، 3 سال بعد کلید خورد و توانستند 2 ترمینال جدید، مغازه های دیوتی فری و چندین رستوران را به آن اضافه نمایند. هواپیماهای عظیمی همچونایرباس A380، آنتونوف-225 و بوئینگ 747-400 می توانند به راحتی در این فرودگاه فرود بیایند.فرودگاه ایروان

امکانات و ترمینال ها

فرودگاه بین المللی زوارتنوتس، 3 ترمینال اصلی را دربرمی گیرد. ترمینال 1 آن را در سال 1971 تأسیس کردند و در حال حاضر آن را بسته اند و حتی کار خراب کردن ساختمان آن نیز آغاز شده است.

البته عملیات تخریب فقط شامل ساختمان آن است و مربوط به برج آن نمی گردد و حتی بهبود شرایط این برج در دستور کارشان واقع شده است. ترمینال 2 این فرودگاه، از دو بخش برای پروازهای ورودی و خروجی تشکیل می گردد و ساخت آن طی سه مرحله در سال های 2006، 2007 و 2011 به انتها رسید. سالن چک-این این ترمینال در طبقه دوم قرار گرفته و 42 باجه را دربرمی گیرد و به تکنولوژی های جدید مجهز است.

یک سالن استراحت نیز در ترمینال 2 واقع شده است که به وسیله آن می توانید به دورنمای باندهای فرودگاه و کوه آرارات دسترسی داشته باشید. این فرودگاه، یک ترمینال VIP را نیز شامل می گردد که به سران دولت ها و هیئت نمایندگان آن ها اختصاص دارد.فرودگاه ایروان

دسترسی به مرکز شهر

شرکت های تاکسی گوناگونی در این فرودگاه فعالیت دارند؛ اما تاکسی های رسمی آن با نام تاکسی فرودگاه شناخته می شوند که صرفاً برای فرودگاه فعالیت می نمایند و برای مسیرهای بین شهری می توانید از آن ها یاری بگیرید.

برای مسیرهای درون شهری نیز می توانید از دیگر تاکسی های این فرودگاه بهره ببرید که تعدادشان بی شمار است. همچنین یک خط جدید اتوبوس هم از سال 2017 به بعد برای این فرودگاه ایجاد شده که از ساعت 7 صبح تا 10 شب و هر نیم ساعت به سمت مرکز شهر ایروان می رود. این اتوبوس ها از ساعت 10:30 شب تا 7 صبح نیز فعالیت دارند؛ اما هر یک ساعت حرکت می نمایند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7478

به "فرودگاه بین المللی زوارتنوتس؛ بزرگترین فرودگاه ارمنستان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی زوارتنوتس؛ بزرگترین فرودگاه ارمنستان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید