ضرورت هموارسازی راستا برای جذب و حفاظت از سرمایه گذاری ها

به گزارش مجله بای بلاگ، نایب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق خراسان رضوی گفت: یکی از راه های برون رفت از مسائل و چالش های مالی، هموارسازی راستا برای جذب و حفاظت از سرمایه گذاری هاست.

ضرورت هموارسازی راستا برای جذب و حفاظت از سرمایه گذاری ها

به گزارش خبرنگار از ، محسن شرکا نایب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در جلسه سرمایه گذاری و بازار پول در مشهد گفت: قریب به 2 دهه است که بحث اصلاح نظام بانکی در مراجع مختلف و از جمله در مجلس شورای اسلامی (طی ادوار مختلف آن) مطرح بوده، اما آن همت و کوشش لازم برای پیشبرد و ثمررسانی این مهم وجود نداشته است. سیاست زدگی ها مانع عمده در راستا پیشرفت این چنین اموری به تعداد می آید.

او برون رفت از مسائل و چالش های مالی را در گرو اصلاح گری در حوزه های مهمی، چون بخش بانکی دانست و اضافه نمود: موضوع دیگری که نیازمند اصلاح نگرش و رویه در آن هستیم، رویکرد کار براساس نظام روز مزدی می باشد. اگر تعریف در این بخش به سمت کارمزدی برود، امنیت شغلی کارگران هم بیشتر تامین می گردد. مسئله مهم دیگر هم، هموارسازی راستا برای جذب و حفاظت از سرمایه گذاری ها خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: سیاست زدگی اقتصاد مانع از آن شده تا اصلاحات لازم در عرصه نظام بانکی کشور رقم بخورد.

شرکا با اشاره به عملکرد اتاق بازرگانی و تشکل های بخش خصوصی در عرصه مطالبه گری اعلام کرد: مجلس بخش خصوصی به اسم ساختاری که از یک صندلی قانونی برخوردار است، باید در پیگیری این دست مطالبات، کوشش و همت بیشتری را به کار ببندد.

او توضیح داد: بخش خصوصی باید بازیگر اصلی صحنه اقتصاد باشد. امید می رود که دولت آینده، توجه بیشتری به مطالبات این بخش خصوصی باشد و ما هم در عرصه پیگیری؛ موثرتر اقدام کنیم.

نایب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه جبران خسارت هایی که به بخش مولد کشور وارد می گردد، چند سال زمان خواهد برد، تاکید نمود: نرخ تسهیلات در کشور ما بسیار بالا است و لذا در حوزه فراوری صادرات محور جای هیچ گونه رقابتی با سایر کشور ها نداریم، اما نکته قابل توجه دیگر آن است که نرخ تسهیلات با توجه به نرخ تورم بالا بوده و لذا باید این دو مقوله را به تعادل برسانیم.

شرکا اظهار کرد: تا کشور مولد نباشد امکان رقابت در عرصه بین المللی وجود ندارد، بنابراین باید در این حوزه چاره اندیشی کرد، چرا که متاسفانه در حال حاضر در بسیاری از حوزه ها از مرز خسارت گذشته و به بحران رسیده ایم.

او اضافه نمود: ظرفیت ها، پتانسیل ها و فرصت هایی که در کشور ما وجود دارد، کم نظیر هستند، اما متاسفانه بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاری وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق مشهد ادامه داد: اصلاح نظام های بانکی، مالیاتی، آموزشی و قانون کار باید در دستور کار قرار گیرد در واقع کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی هم باید کارگروه هایی را برای اصلاح موارد مذکور ایجاد نمایند و پیگیری های لازم در این خصوص انجام بگیرد تا منافع آن نصیب نسل بعدی ما گردد.

/ف. ح

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 8227

به "ضرورت هموارسازی راستا برای جذب و حفاظت از سرمایه گذاری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت هموارسازی راستا برای جذب و حفاظت از سرمایه گذاری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید