شبکه ملی اطلاعات؛ گامی رو به جلو

به گزارش مجله بای بلاگ، با اتصال 1034 روستا به شبکه ارتباطی 3G و 4G، گام دیگری به سمت پیشبرد شبکه ملی اطلاعات برداشته می گردد و به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بناست تا خاتمه امسال، تمام روستاهای بیش از 20 خانوار کشور به شبکه ملی و پوشش نسل 3 و 4 متصل شوند.

شبکه ملی اطلاعات؛ گامی رو به جلو

ارتباطات امروز به تلفن و اینترنت هم محدود نمی گردد و با فناوری هایی مانند نسل پنجم اینترنت که صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دگرگون خواهد نمود، گره خورده است. برخورداری شهرها و روستاها از اینترنت از مواردی است که بخشی از شاخص دسترسی همگانی محسوب می گردد و به همین دلیل در سال های گذشته اتصال مناطق مختلف روستایی و شهری به اینترنت نسل سه و چهار مورد توجه قرار گرفته است.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اواخر اردیبهشت ماه امسال هنگام اتصال بیش از 1500 روستا به پوشش نسل سوم و چهارم و شبکه ملی اطلاعات، درباره دسترسی مردم روستایی به اینترنت و با بیان اینکه شکاف دیجیتالی منجربه بی عدالتی می گردد، اظهار نموده بود: در حال حاضر 83 درصد روستاهای کشور به پهنای باند دسترسی دارند که این آمار در ابتدای وزارت 33 درصد بود در دولت قبلی هم 15 درصد بود. طبق برنامه ششم توسعه، موظفیم 90 درصد روستاها را به لحاظ شاخص های ارتباطی مجهز کنیم.

جهرمی همچنین درباره چالش های ایجادشده در پوشش ارتباطات در زمان تعطیلی مدارس و ارائه آموزش های مجازی گفته بود: 100 درصد شهرهای کشور و 89 درصد روستاها به لحاظ جمعیتی تحت پوشش 4G قرار دارند. البته در برنامه ششم توسعه اعلام شده 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار پوشش اینترنتی داشته باشند، ولی برنامه ها فراتر از این میزان است. برنامه داریم تا انتها سال تمام این روستاها را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

در این راستا، قرار است مراسم رونمایی از دسترسی بیش از 1000 روستا به شبکه ملی اطلاعات، امروز شنبه 24 خردادماه 1399، برگزار گردد. در این مراسم در مجموع 1034 روستا با سرمایه 304 میلیارد و 150 میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند که استان های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان های کشور به خود اختصاص خواهند داد. با اضافه شدن این روستاها، تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه ایرانسل به 17 هزار و 644 روستا رسیده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شعار دسترسی همگانی و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا انتها امسال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور را به شبکه ارتباطی پهن باند کشور متصل می نماید. کما اینکه سیدجمال هادیان - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - در یک پست توییتری نوشت: 1034 روستا به شبکه ارتباطی 3G و 4G متصل می شوند و اگر همین طور پیش برویم، تا انتها سال تمام روستاهای بیش از 20 خانوار کشور به شبکه ارتباطی پایدار و مطمئن می شوند.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات گفته بود: 1034 روستای دیگر تا شنبه به وسیله ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد. این بار استان های کردستان، خراسان رضوی، فارس و هرمزگان سهم بیشتری دارند. همه در تلاشیم تا با آغاز مجدد فصل تحصیل، عدالت آموزش مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان، هر چه بیشتر محقق گردد.

شرکت ارتباطات سیار ایران نیز از ابتدای سال 1398 با احداث 279 سایت جدید، تعداد 655 روستا را تحت پوشش خدمات ارتباطی مبتنی بر نسل های نوین تلفن همراه درآورده و 381 سایت در 1407 روستا در این بازه زمانی به نسل های 3 یا 4 ارتقاء تکنولوژی یافته است؛ بنابراین در بازه زمانی یک سال اخیر، 1587 روستا با پوشش جمعیتی حدود 1.3 میلیون نفری از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره مند شده اند. اپراتور اول توانسته تا به امروز در 4142 روستا نسل چهارم، در 5707 روستا نسل سوم و در 44 هزار و 968 روستای کشور پوشش نسل دوم ایجاد کند.،ایسنا

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2659

به "شبکه ملی اطلاعات؛ گامی رو به جلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه ملی اطلاعات؛ گامی رو به جلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید