سازمان ملل درباره احتمال بروز فاجعه در سودان هشدار داد

به گزارش مجله بای بلاگ، سازمان ملل هشدار داد، اگر فورا به سودان برای مقابله با کرونا کمک نشود، شاهد بروز فجایع متعددی در این کشور خواهیم بود.

سازمان ملل درباره احتمال بروز فاجعه در سودان هشدار داد

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سازمان ملل با هشدار درباره وقوع فجایع متعدد در سودان در صورت که فورا به این کشور کمک نشود، گفت، سودان دست کم به 283 میلیون دلار برای حمایت از اقدامات دولت در مبارزه با ویروس کرونا نیاز دارد.

هماهنگ کننده امور توسعه ای و انسانی سازمان ملل در سودان افزایش حمایت ها از سودان و کمک به این کشور را برای رفع نیازهای فوری و حل مسائل میلیون های سودانی آسیب دیده از پیامدهای بهداشتی و اقتصادی ویروس کرونا خواستار شد.

در بیانیه سازمان ملل به نیاز مبرم سودان به دست کم 283 میلیون دلار برای کمک به اقدامات دولت آن در مبارزه با کرونا و نیز کمک های حیاتی به بیش از 6.7 میلیون تن در سراسر این کشور اشاره شد.

این مسؤول سازمان ملل در سودان گفت: ویروس کرونا زمانی به سودان رسید که بخش بزرگی از ساکنان این کشور برای رفع نیازهای اصلی خود تلاش می کردند و ساختار پزشکی سودان نیز به شدت تحت فشار بود، این بیماری به افزایش مسائل اقتصادی این کشور منجر شد.

وی افزود: این شرایط بر قدرت خرید خانواده ها تاثیر گذاشته و از سوی دیگر محدودیت های اعمال شده بر رفت و آمدها بر تهیه غذا و خدمات اساسی و نیز رفع نیازهای بهداشتی آنها تاثیر داشته است.

او ادامه داد: بیش از 9.6 میلیون تن یعنی نزدیک به یک چهارم جمعیت سودان با گرسنگی شدید روبرو هستند، این بالاترین آمار ثبت شده در سودان است.

در بیانیه سازمان ملل آمده است، مطالبات درباره ویروس کرونا رسیدگی دقیق به نیازهای روشن سودان در طرح انسانی سازمان ملل برای این ویروس را نشان می دهد و فعالان این حوزه پیروز به تامین غذا، آب، خدمات بهداشتی و درمانی برای سودانی ها خواهند شد. این کار تلاش های دولت سودان و برنامه های اجتماعی آن برای کاهش پیامدهای این ویروس بر اقشار در معرض خطر را تقویت خواهد کرد.

هماهنگ کننده امور توسعه ای و انسانی سازمان ملل در سودان باتاکید بر لزوم انجام هرگونه تلاشی در این زمینه گفت: هزینه نادیده دریافت شرایط سودان بسیار سنگین است و اگر فورا اقدامی انجام نشود، احتمالا سلسله فجایعی در سودان رخ می دهند.،ایسنا

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3288

به "سازمان ملل درباره احتمال بروز فاجعه در سودان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل درباره احتمال بروز فاجعه در سودان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید