ساخت پردیس سینمایی روباز درکرمانشاه

به گزارش مجله بای بلاگ، ساخت پردیس سینمایی روباز درکرمانشاه، دیجیتالی شدن فرآیند پذیرش و ارزیابی فیلمنامه در بنیاد فارابی و شروع اکران خنده در تاریکی بعضی اخبار سینمایی امروز را تشکیل می دهند.

ساخت پردیس سینمایی روباز درکرمانشاه

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، بعضی اخبار سینمایی امروز بدین توضیح است:

* ساخت پردیس سینمایی 7 سالنه درکرمانشاه

سید مصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز بیان کرد: سینما پیروزی اولین سینمای شهر کرمانشاه بود که در سال 1396 بر اثر زلزله تخریب شد و به صلاحدید استانداری وقت، زمین آن را صاف کردند و از بهره برداری بازماند.

وی اضافه کرد: این سینما که متعلق به حوزه هنری بوده در حال حاضر زمینی خالی است که کلنگ ساخت آن اوایل سال 1399 خورده می گردد.

وی تشریح کرد: این پردیس قرار است در 8 طبقه در قالب یک مال تجاری فرهنگی احداث و با 7 سالن سینما، که طبقه آخر سالن روباز چهار فصل است تا سرانجام 1400 آماده بهره برداری گردد.

پیش از این نیز حوزه هنری در کرمانشاه سینما آزادی را با یک سالن 500 نفره داشت که در طرح تحول عمرانی و به سازی موسسه بهمن سبز در حال تبدیل به سه سالن مجهز و مدرن است.

* خنده در تاریکی رونمایی می گردد

رونمایی و شروع اکران فیلم خنده در تاریکی در گروه هنر و تجربه روز چهارشنبه 11 دی ماه در سینما فردوس موزه سینما با حضور مژگان خالقی؛ پژوهشگر و کارگردان، عوامل فیلم و تعدادی از سینماگران برگزار می گردد.

کیومرث پوراحمد؛ کارگردان سینما، پرویز پورحسینی؛ بازیگر، مرتضی کاظمی؛ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر احمد الستی؛ استاد دانشگاه در حوزه سینما، جهانبخش سلطانی؛ بازیگر، افشین هاشمی؛ کارگردان و بازیگر و تعدادی دیگر از هنرمندان از جمله حاضران در رونمایی فیلم مستند خنده در تاریکی خواهند بود.

خنده در تاریکی مستندی در باره سیر تحولات تاریخ تئاتر اصفهان از شروع تا امروز است که در گروه هنر و تجربه اکران می گردد.

فراوری خنده در تاریکی سال 1392 شروع و به مدت 5 سال به طول انجامید و پرویز پورحسینی گویندگی گفتار متن آن را برعهده داشته است.

* ارایه ستاره بازی به دبیرخانه فیلم فجر

نسخه ای از جدیدترین فیلم سینمایی هاتف علیمردانی به دفتر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

مراحل فنی ستاره بازی جدیدترین فیلم بلند سینمایی هاتف علیمردانی رو به سرانجام است و نسخه ای از آن به دفتر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد.

تهیه نمایندگی این فیلم که نهمین اثر سینمایی علیمردانی است را علی سرتیپی برعهده دارد.

فرهاد اصلانی، مایکل مدسن، شبنم مقدمی، مارشال منش و ملیسا ذاکری در کنار لیندا جویز، هاوارد رسنزتین، دان لیستر، هیدی کدنبرگ، دان فورد، جان ویلر، حسن صنعتی، سامان اصلانی، هستی جوادی در ستاره بازی نقش آفرینی می نمایند.

* فرآیند پذیرش و ارزیابی فیلمنامه در بنیاد فارابی دیجیتال شد

بنیاد سینمایی فارابی در راستای سیاست شفاف سازی سازمان سینمایی کشور و به منظور تسهیل در ارائه، ثبت و آنالیز فیلمنامه های متقاضی خدمات یا مشارکت این بنیاد، سامانه فیلمنامه فارابی را به صورت آزمایشی افتتاح کرد.

این سامانه به منظور تسهیل و تنظیم فرایند ارائه و آنالیز طرح و فیلمنامه و صیانت از حقوق پدیدآورندگان، پیاده سازی شده و معاونت فرهنگی بنیاد از این پس، فقط به وسیله این سامانه به نشانی fcfscriptdepartment.ir طرح و فیلمنامه دریافت خواهد نمود. دسترسی به سامانه فیلمنامه فارابی به وسیله سایت بنیاد فارابی نیز امکان پذیر است.

نسخه آزمایشی این سامانه در حال حاضر آماده بهره برداری است و متقاضیان می توانند پس از ثبت نام، اعتبارسنجی و دریافت اطلاعات کاربری به سامانه فیلمنامه فارابی دسترسی پیدا نموده و نسبت به ثبت طرح و فیلمنامه مورد نظر اقدام نمایند.

این سامانه خدماتی همچون امکان ارسال طرح و فیلمنامه به صورت استاندارد و بدون احتیاج به تهیه نسخه پرینت شده و مراجعه حضوری به فارابی را فراهم می نماید. برای ثبت یک طرح یا فیلمنامه در این سامانه، تهیه و ارسال خط داستانی (در 2 سطر)، خلاصه فشرده فیلمنامه یا سیناپس (در 1 صفحه)، طرح یا خلاصه داستان فیلمنامه (در 4 صفحه) و سایر اطلاعات مرتبط، لازم است و کیفیت تهیه این اقلام، برداشت ها را به منظور ارائه دهنده نزدیک تر و فرایند آنالیز و پاسخگویی را سریع تر خواهد نمود.

بر اساس شیوه نامه حمایت های بنیاد، فیلمنامه های تهیه نمایندگان متقاضی حمایت که دارای پروانه ساخت سینمایی باشند، در اولویت آنالیز آثار دریافتی خواهند بود و نتیجه آنالیز فیلمنامه های دارای پروانه ساخت، حداکثر ظرف مدت یک ماه به تهیه نماینده، اعلام خواهد شد.

چنانچه، تهیه نماینده ای متقاضی آنالیز حمایت از فیلمنامه ای باشد که هنوز پروانه ساخت آن را دریافت ننموده است بنیاد، خلاصه فشرده فیلمنامه یا سیناپس (در 1 صفحه) و طرح فیلمنامه (در 4 صفحه) را آنالیز و نظر مشورتی خود را اعلام خواهد نمود. همچنین اگر افرادی غیر از تهیه نمایندگان حرفه ای سینما مایل باشند طرح یا فیلمنامه ای را برمبنای اولویت های اعلام شده در شیوه نامه حمایت های بنیاد، پیشنهاد نمایند، می توانند خلاصه فشرده و طرح فیلمنامه خود را به وسیله سامانه فیلمنامه فارابی برای بنیاد ارسال نمایند. آنالیز فیلمنامه های فاقد پروانه ساخت، صرفاً جنبه مشورتی دارد.

مرجع تصمیم و تشخیصِ حمایت یا عدم حمایت و میزان و نحوه حمایت از فراوری فیلمنامه هایی که دارای پروانه ساخت باشند و موافقت شورا های تخصصی بنیاد را اخذ نموده باشند، کمیسیونِ فرهنگی هنری بنیاد سینمایی فارابی است.

مطابق با سیاست های سازمان سینمایی و احتیاج های فرهنگی و اجتماعی، حمایت های بنیاد به طور کلی، معطوف به آثاری با فضا و رویکرد های امیدآفرین و اخلاق گرا خواهد بود. همچنین حمایت از فیلمنامه ها و فیلم های تجربی و دارای مخاطب خاص و نیز آثار پویانمایی در حوزه مأموریت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی واقع شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 240

به "ساخت پردیس سینمایی روباز درکرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پردیس سینمایی روباز درکرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید