رسالت ورزش همگانی پیشگیری در حوزه سلامت است

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نشست هم اندیشی انجمن ها و کمیته های هیأت ورزش های همگانی آذربایجان شرقی دیشب به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و 30 تن از مسئولین کمیته های این هیأت عصر دیروز برگزار گشت.

رسالت ورزش همگانی پیشگیری در حوزه سلامت است

در این نشست به بررسی شرایط سلامت جامعه و نقش ورزش در بهبود زندگی و افزایش نشاط اجتماعی پرداخته شد و مسائل و مسائل موجود در جهت توسعه ورزش های همگانی در استان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی با حضور در این نشست از ظرفیت های بسکمک که در هیأت ورزش های همگانی و کمیته ها و انجمن های آن وجود دارد، سخن گفته و افزود: ورزش همگانی را نمی توان صرفاً در حوزه ورزش خلاصه کرد بلکه این فعالیت در تمامی زمینه ها اعم از اجتماعی و فرهنگی تأثیر بسزایی دارد.

ایوب بهتاج ادامه داد: وقتی درباره افزایش آمار مشارکت مردم در زمینه ورزش همگانی صحبت می کنیم درواقع راجع به افزایش نشاط اجتماعی، کاهش انواع بیماری های جسمی و روحی و همچنین افزایش میزان اعتماد به نفس و کارایی جامعه سخن می گوئیم و این مسئله به قدری اهمیت دارد که در تمام دنیا ورزش را به دو وجه همگانی و قهرمانی تقسیم می کند.

وی با بیان اینکه ارتقای مربیان رشته های ورزشی هیأت ورزش های همگانی از مهم ترین موضوعاتی است که به سلامتی ورزشکاران و متعاقباً عموم مردم جامعه کمک شایانی می کند، ادامه داد: مربی کاربلد و با دانش از مخاطرات ناشی از ورزش غیراصولی آگاه است و ورزشکاران را از ورزش ناکارآمد باز می دارد و به همین دلیل باید در زمینه ارتقای دانش مربیان ورزش های همگانی کار شود.

رئیس هیأت ورزش های همگانی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به شرایط ورزش در جامعه و بیان اینکه باید نگاه واقع گرایانه ای در این زمینه داشت، گفت: اگر دیدگاه خوش بینانه ای داشته باشیم نزدیک به 25 درصد از جمعیت استان در زمینه ورزش فعال هستند و مابقی جامعه به کم تحرکی دچارند که این موضوع سبب بروز آسیب های جدی برای شهروندان در زمینه جسمانی و روحی می شود.

رسول صادقی ظرفیت های طبیعی استان را بسیار مناسب دانسته و گفت: پیش از شیوع کرونا مجموعه عینالی تبریز در روزهای تعطیل میزبان 100 هزار نفر از شهروندان تبریزی بود که نشان دهنده ظرفیت قابل توجه شهرستان تبریز و همچنین استان آذربایجان شرقی است.

صادقی افزود: باید از تمامی ظرفیت ارگان ها و سازمان های موجود استفاده کرده و در جهت توسعه ورزش همگانی که رسالت اصلی آن پیشگیری در حوزه سلامت است بهتر عمل نمائیم.

در خاتمه جلسه از فعالیت مسئولین انجمن ها و کمیته های هیأت ورزش های همگانی استان که بدون هیچ چشم داشتی در طی سال های اخیر و در جهت رشد و توسعه ورزش، در متن جامعه بوده اند قدردانی شده و با اهدای لوح یادبود از ایشان تجلیل به عمل آمد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6394

به "رسالت ورزش همگانی پیشگیری در حوزه سلامت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسالت ورزش همگانی پیشگیری در حوزه سلامت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید