درخواست پرواز ممنوع برای کودتاچیان میانمار

به گزارش مجله بای بلاگ، فرستاده میانمار در سازمان ملل خواستار اعمال تحریم ها و فشار حداکثری جامعه جهانی بر حکومت نظامی کودتاچی کشورش شد. این در حالی است که نیروهای خونتا در آخرین حملات خود به معترضان غیرنظامی دست کم 60 نفر را در منطقه باگو در حومه یانگون به قتل رسانده و ده ها نفر را بازداشت کردند.

درخواست پرواز ممنوع برای کودتاچیان میانمار

به گزارش رسانه های محلی، دولت جدید میانمار همچنین نخستین احکام اعدام را نیز در دوران 70 روزه حکومت خود برای 19 نفر از متهمان قتل یک افسر پلیس اعلام کرده است.

بنا به نوشته شبکه خبری الجزیره، آمار هولناک جنایات خونتای میانمار، کشورهای اروپایی و امریکا را در حالی به جلسه شورای امنیت کشاند تا بتوانند راه حلی برای حل بحران پیدا کنند که سران نظامی میانمار حاضر به پذیرش کننده سازمان ملل نشدند.

در این شرایط کایا مو تون فرستاده میانمار به سازمان ملل در حالی که شورای امنیت را به خاطر نداشتن عزم محکم و اقدام مناسب در برابر کشتار بیرحمانه غیرنظامیان در میانمار بویژه کودتا مورد سرزنش قرار داد، گفت: در حال حاضر اقدام هماهنگ و قدرتمند شما لازم است.

من مطمئنم که جامعه بین المللی بویژه شورای امنیت می تواند مانع قلدری های نظامیان در میانمار شود. اعمال منطقه پرواز ممنوع و تحریم های شدید علیه دولت نظامی میانمار و مسدود کردن حساب بانکی سران نظامی این کشور و خانواده هایشان می تواند تا حدود زیادی کشتارها را کنترل کند.

به گزارش رادیوی آزاد آسیا، در حالی که آمار کشتارها در میانمار از زمان وقوع کودتا تا به امروز از 600 نفر گذشته بود حمله شامگاه جمعه نیروهای امنیتی به پناهگاه های معترضان در باگو این آمار را دست کم 60 نفر افزایش داده است.

در این میان شماری نیز بازداشت شده اند که از سرنوشت آنها خبری نیست. با وجود این اقدامات همچنان روسیه و چین با بهره گیری از حق وتو در شورای امنیت گزینه تحریم را معلق نگه داشته اند اما در عین حال چینی ها بر لزوم برقراری ثبات در میانمار تأکید دارند. در عین حال لیندا توماس گرینفلد، سفیر امریکا در سازمان ملل از اعمال فشار بیشتر گفت: ما باید تبعات این اقدامات هولناک را درک کنیم. آیا شورا قرار است بار دیگر تنها بیانیه ای صادر کند یا ما باید هر چه زودتر اقدامی برای نجات مردم برمه کنیم.

همزمان استونی عضو غیردائم شورا نیز خواستار راه حل حل بحران بر پایه محدودیت ها و تحریم تسلیحاتی شد.

هشدار کشتار بیشتر تا برقراری آرامش

سخنگوی ارتش میانمار در حالی که بر احتمال تمدید دست کم 6 ماهه شرایط اضطراری تا سرکوب اعتراضات و برقراری آرامش در میانمار تأکید داشت به سی ان ان گفت: میانمار پس از روی کار آمدن حکومت نظامی روی آرامش ندیده و سران ارتش تظاهرکنندگان را در بروز خشونت های کشور مقصر می دانند و با آنها برخورد خواهند کرد. زاو مین تون در حالی که برای نخستین بار از تاریخ برگزاری انتخابات پرده برداشت، اضافه نمود: ظرف دو سال آینده انتخابات آزاد و عادلانه در میانمار براساس قانون اساسی برگزار می شود اما این انتخابات طبق معیارهای دموکراتیک غربی نخواهد بود.

براساس آمار کمیته زندانیان سیاسی میانمار در جریان سرکوب های شدید مردمی در اعتراضات علیه کودتای نظامی و بازداشت اعضای دولت منتخب این کشور، دست کم 50 کودک کشته شده اند و بیش از 2 هزار و 850 نفر از معترضان نیز در بازداشت به سر می برند.

به گزارش رویترز، سفرای 18 کشور در میانمار از جمله امریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، کره جنوبی، سوئیس و چندین کشور اروپایی دیگر در بیانیه مشترکی خواستار توقف خشونت ها شدند: ما از هر اقدام انگیزشی و امیدبخش برای ایجاد میانمار آزاد، آرام و دموکراتیک حمایت می کنیم.

بنابراین خشونت ها باید متوقف، زندانیان سیاسی آزاد و اصول دموکراتیک برقرار شود. سخنگوی خونتا نیز در پاسخ به این بیانیه گفت: ما به خواست کشورهای همسایه و ابرقدرت ها احترام می گذاریم و اعلام می کنیم اینکه اعضای جامعه بین المللی حکومت نظامی میانمار را به رسمیت نمی شناسند خبر جعلی و غیرقابل باور است. اما همزمان با این اظهارات حکومت میانمار از پذیرش فرستاده سازمان ملل به کشورش خودداری کرد. کریستین اشرانر برگنر در پی این اتفاق گفت: از شنیدن پاسخ میانمار متأسف شدم. آنها گفتند آماده پذیرش من نیستند، اما من برای مذاکره آماده بودم چراکه معتقدم خشونت هرگز به خودی خود به سمت راه حلهای صلح آمیز پایدار نخواهد رفت.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6926

به "درخواست پرواز ممنوع برای کودتاچیان میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پرواز ممنوع برای کودتاچیان میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید