خبرنگاران فنونی زاده: مرتضی استقلالی بود من پروینی

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- پیشکسوت استقلال گفت: برادرش مرتضی (فنونی زاده) از بچگی استقلالی بود و من به علی پروین علاقه زیادی داشتم، پروین عظیم فوتبال ایران بود و همه او را دوست داشتند.

خبرنگاران فنونی زاده: مرتضی استقلالی بود من پروینی

مهدی فنونی زاده در میانه میدان استقلال چهره ای شاخص محسوب می شد، بازیکنی که به خاطر قد و قامت بلندش و شوت های سنگینش برای خود نامی پر خاطره در فوتبال ایران بر جای گذاشته است.

فنونی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران حرف های جالبی بر زبان آورد، متن گفت و گو با بازیکن اسبق استقلال در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

چطور فوتبالیست شدید؟

من بچه نازی آباد هستم و همواره با افتخار این موضوع را بیان نموده ام، آن روزها در زمین های خاکی محلمان فوتبال بازی می کردیم، یک روز اردشیر لارودی که خدا نگهدارش باشد مرا دید و از بازی ام خوشش آمد، شما بهتر این مرد عظیم را می شناسید، او علاوه بر این که مربی و کارشناس عظیم فوتبالی است از بهترین و نخبه ترین نویسنده های ورزشی ایران است، مرا به تیم راه آهن معرفی کرد. این جوری بود که فوتبال را به صورت رسمی شروع کردم.

بعد چطور به استقلال رفتید؟

سال 63 به دارایی پیوستم، به تیم ملی دعوت شدم و چون به سن خدمت سربازی رسیدم نیرو زمینی را انتخاب کردم، 2 سال برای این تیم توپ زدم تا این که دوباره به دارایی بازگشتم. یک روز منصورخان پورحیدری که خدا رحمتش کند به من پیشنهاد حضور در استقلال را داد.

برای بازی کردن در استقلال شرط نداشتید؟

شرط؟ نه آقا از این خبرها نبود، روزی که من رفتم با استقلال قرارداد امضا کنم یه برگه کاغذ جلوم گذاشتند و بدون اینکه حرفی از پول بزنم آن را امضا کردم، شما می دانید وقتی من می خواستم با استقلال قرارداد ببندم چه بازیکنانی همراه من بودند.

چه بازیکنانی؟

احمدرضا عابدزاده، مجید نامجو مطلق، شاهین و شاهرخ بیانی، عبدالعلی چنگیز، رضا حسن زاده، صمد مرفاوی و جواد زرینچه. هر کدام از این نام ها برای خودشان اسمی و رسمی در فوتبال داشتند و دارند و اگر تمام بازیکنان امروز استقلال را در چرخ گوشت بیندازید 10 درصد یکی از این بازیکنانی که نام بردم نخواهند شد. همواره گفته ام و باز تاکید می کنم اگر اسم این عظیمان را پشت تریلی بنویسید جلوی پیچ جاده کمر خم می نماید! همه ما یک کلمه از پول حرف نزدیم و فقط گفتند فردا ساعت 18 تپه های داوودیه باشید، حالا یک بچه که عظیم ترین افتخارش خراب گردن پنال تی چیپ در شهرآورد می باشد علیه پیشکسوتان استقلال حرف می زند و از مدیرعامل بابت دیدار با این عظیمان انتقاد می نماید.

خیلی از فرشید اسماعیلی شاکی هستید؟

برای اینکه یک بازیکن که کاری برای استقلال انجام نداده است باید حد و اندازه اش را بشناسد، باید بداند چطور حرف بزند و چه خط قرمزهایی را رد نکند. باید بداند پیشکسوتان استقلال سرمایه های باشگاه هستند و خود او نیز 15 سال دیگر پیشکسوت می گردد و اگر یک جوان این حرف ها را بزند ناراحت می گردد، به او توصیه می کنم از این پس پایش را به اندازه گلیمش دراز کند.

زمان زیادی برای استقلال بازی نکردید اما افتخارات خوبی دارید؟

من 2 فصل و نیم در استقلال بازی کردم و 7 قهرمانی دارم، یک بار با استقلال قهرمان آسیا شده ام و یک نایب قهرمانی آسیا دارم، شاید باور نکنید اما در طول 103 بازی رسمی که با پیراهن استقلال انجام داده ام فقط یک شکست در کارنامه ام به چشم می خورد که عجیب غریب است.

شما بازیکن استقلال بودید و برادرتان مرتضی بازیکن پرسپولیس، قدیمی ترها می گویند شما پرسپولیسی بودید و مرتضی استقلالی؟

مرتضی از بچگی استقلالی بود اما بعدها که به پرسپولیس رفت عاشقانه این تیم را دوست داشت و برای موفقیت قرمزپوشان همه کار کرد.

خود شما پرسپولیس بودید؟

من پرسپولیسی نبودم اما به علی پروین علاقه زیادی داشتم، پروین عظیم فوتبال ایران بود و همه او را دوست داشتند.

چرا به تیم پروین نرفتید؟

یک سال بعد از اینکه به استقلال پیوستم علی آقا یک نفر را فرستاد و مرا به خانه اش برد، ماه مبارک رمضان بود، ساعت 4 صبح به من گفت رضایت نامه ات را بگیر و فصل آینده پرسپولیسی شو.

چرا این اتفاق نیفتاد؟

برای اینکه نتوانستم با خودم کنار بیایم و به احساسات طرفداران استقلال که مرا دوست داشتند پشت کنم و به تیم رقیب بروم.

شما و آقا مرتضی در خانه کرکری نمی خواندید؟

نه، مگر مرتضی می توانست برای من کُری بخواند، او جلوی من در شهرآوردها بردی نداشت که بخواهد عرض اندام کند، (با خنده) من در خانه مثل شاهزاده ها راه می رفتم و مرتضی مرا باد می زد!

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1984

به "خبرنگاران فنونی زاده: مرتضی استقلالی بود من پروینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فنونی زاده: مرتضی استقلالی بود من پروینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید