خبرنگاران بیانیه سفارت آمریکا در مورد ملاقات وزیر دفاع عراق از واشنگتن

به گزارش مجله بای بلاگ، بغداد- خبرنگاران- سفارت آمریکا در بغداد روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از ملاقات مارک اسپر وزیر دفاع این کشور و آدینه الجبوری همتای عراقی وی در سفر هفته گذشته مصطفی الکاظمی به واشنگتن پرده برداشت.

خبرنگاران بیانیه سفارت آمریکا در مورد ملاقات وزیر دفاع عراق از واشنگتن

به گزارش خبرنگاران، سفارت آمریکا در این بیانیه نوشت که مارک اسپر با آدینه الجبوری وزیر دفاع عراق در پنتاگون ملاقات کرد تا در خصوص همکاری امنیتی دو کشور گفت وگو کند.

این بیانیه افزوده که ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده برای شکست داعش در بیش از 4000 عملیات امنیتی با نیروهای عراقی علیه این گروه شرکت داشته است.

ائتلاف به همراه نیروهای عراقی 100 درصد سرزمین های تحت کنترل داعش را آزاد کردند؛ اما با این وجود تأیید می کنیم که داعش به عنوان یک گروه هنوز هم تهدید محسوب می گردد و فشار مداوم بر آن مهم است تا از شکست دائمی این گروه اطمینان حاصل گردد.

بیانیه سفارت آمریکا در بغداد ادامه داده: ما متعهد به پشتیبانی از شرکای عراقی خود هستیم و در کنار نیروهای این کشور به مبارزه با داعش ادامه خواهیم داد.

نخست وزیر عراق روز سه شنبه 28 مرداد در رأس هیات سیاسی و مالی برای تکمیل گفت وگوهای راهبردی بین واشنگتن و بغداد، راهی آمریکا شد.

دور دوم گفت وگوها یک روز بعد (چهارشنبه) با حضور نخست وزیر عراق و رییس جمهوری آمریکا به سرپرستی وزیران امور خارجه دو کشور در واشنگتن برگزار گردید.

الکاظمی پنجشنبه گذشته در کاخ سفید با رییس جمهوری آمریکا و شنبه گذشته در آخرین روز سفرش به واشنگتن با پلوسی رییس مجلس نمایندگان این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

الکاظمی همچنین با تعدادی از سناتورها و بعضی از فعالان مالی آمریکا ملاقات نموده و از شرکت های آمریکایی برای فعالیت و سرمایه گذاری در عراق دعوت نموده است.

تیم همراه الکاظمی در این سفر در ابتدا، وزیران امور خارجه، نفت، دفاع، برق و مهاجران و رانده شدگان اعلام شده بود، اما معلوم شد که علی عبدالامیر علاوی وزیر دارایی نیز همراه با تیم دولت در سفر به واشنگتن حضور داشته است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3932

به "خبرنگاران بیانیه سفارت آمریکا در مورد ملاقات وزیر دفاع عراق از واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیانیه سفارت آمریکا در مورد ملاقات وزیر دفاع عراق از واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید