خبرنگاران اصلاح رفتارهای پلیس، عقب نشینی ترامپ در برابر اعتراضات ضد نژادپرستانه

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران- خبرنگاران- با ادامه اعتراضات ضد نژادپرستانه در سراسر آمریکا، انتها دونالد ترامپ و جمهوریخواهان مجلس سنا حاضر به پذیرفتن انجام تغییرات در رفتارهای پلیس شدند.

خبرنگاران اصلاح رفتارهای پلیس، عقب نشینی ترامپ در برابر اعتراضات ضد نژادپرستانه

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برای راضی کردن معترضان به عقب نشینی، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قرار است اقدامات اجرایی اجرایی رویه های پلیس را اعلام کند و جمهوریخواهان مجلس سنا نیز در حال آماده کردن بسته تغییرات رفتار پلیس آمریکا هستند.

تلاش جمهوریخواهان برای آماده کردن سریع بسته تغییرات رفتارهای پلیس آمریکا در حالی در اولویت کاری قرار گرفته که اعتراضات خیابانی در سرتاسر شهرهای آمریکا به دلیل مخالفت با خشونت های پلیس و بی عدالتی به تهدید امنیت ملی تبدیل شده اند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا در همین مورد گفت که جمهوریخواهان در حال ارائه یک پیشنهاد جدی برای اصلاح اجرای قانون هستند.

کمیته دادگستری سنا نیز قرار است بعد از ظهر سه شنبه یک جلسه دادرسی گسترده در مورد استفاده پلیس از زور و روابط جامعه برگزار کند.

به دنبال کشته شدن فلوید به دست درک شاوین افسر پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس که 26 ماه مه (6 خرداد) رخ داد، آمریکا و بسکمک از کشورهای جهان در چند هفته اخیر شاهد تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس بوده اند.

فلوید در حالی که پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا آمریکا زانوی خود را بر گلوی او گذاشته بود، فریاد می زد زانویت را بردار، نمی توانم نفس بکشم به قتل رسید. در پی مرگ وی، موجی از اعتراض های گسترده ضد تبعیض نژادی این کشور و سراسر جهان را فراگرفت.

در همه ایالت های آمریکا اعتراض به ساختارهای تبعیض آمیز کاخ سفید همه گروه های نژادی و حتی سفیدپوستان را هم به خیابان ها آورده است؛ در برخی ایالت ها زمزمه های استقلال بسیار پررنگ شده است. هراس از عمیق شدن بحران و تجزیه ایالات متحده باعث شد تا دونالد ترامپ از ارتش و نیروهای گارد ملی برای سرکوب معترضان کمک بخواهد و همین امر به تعمیق بحران و حتی مخالفت برخی اعضای دولت و چهره های سیاسی منجر شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2680

به "خبرنگاران اصلاح رفتارهای پلیس، عقب نشینی ترامپ در برابر اعتراضات ضد نژادپرستانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصلاح رفتارهای پلیس، عقب نشینی ترامپ در برابر اعتراضات ضد نژادپرستانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید