حراج های نامتعارف کتاب با پلمب واحد صنفی همراه می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از برخورد با واحدهای صنفی متخلف که کتاب را با تخفیف های غیرمتعارف می فروشند اطلاع داد و به صدور اخطاریه و پلمب در صورت بی توجهی به آن اشاره نمود.

حراج های نامتعارف کتاب با پلمب واحد صنفی همراه می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبنا روزبه کیائیان، رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، با اشاره به قانون نظام صنفی در زمینه برخورد با حراج و تخفیف های غیرمجاز در کتابفروشی ها گفت: طبق این قانون هر تخفیفی باید با اجازه از اتحادیه صنفی باشد و در سال حداکثر چهار بار یعنی در هر فصل یک بار در مدت زمان تعیین این حراجی ها با هماهنگی اتحادیه انجام گردد.

وی اضافه کرد: در این زمینه هر حراجی و تخفیف بدون مجوز و نامتعارف فروش کتاب از سوی کمیسیون بازرسی اتحادیه به واحد صنفی متخلف اخطار داده می گردد و در صورت بی توجهی، از مجمع امور صنفی می خواهیم مجموعه را پلمب کند.

کیائیان با اشاره به بازرسی های ادواری بازرسان اتحادیه از کتابفروشی ها و مراکز نشر شرح داد: ما کوشش می کنیم با هر مورد تخفیف غیرمتعارف و بدون اجازه از اتحادیه برخورد کنیم. در این زمینه ما محدودیت نیرو داریم اما این مساله مانع از رویکرد برخورد با متخلفان نخواهد شد.

وی تاکید نمود: با کتابفروشی های راسته انقلاب، اغلب در این زمینه برخورد جدی می گردد اما گاهی وقت ها در خیابان ها و کوچه های فرعی شاهد حراجی های کتاب هستیم که بازرسان ما نیز به سراغ آن ها می فرایند.

کیائیان همچنین به فرایند اداری برخورد با متخلفان اشاره نمود و گفت: از زمانی که نامه اخطار اتحادیه به دست واحد صنفی می رسد تا زمان بی توجی واحد و درخواست پلمب معمولا دو تا دو ماه و نیم زمان می برد.

وی با اشاره به تبعات تخفیف کتاب از سوی اهالی نشر به مشتریان، بیان کرد: با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم زمانی که کتابفروشی ای تابلوی تخفیف می گذارد، مردم به سراغ آن می فرایند زیرا در اصل مردم به خرید کالا با تخفیف عادت نموده اند. در این شرایط، حقوق سایر اهالی نشر نادیده گرفته می گردد.

کیائیان با بیان اینکه این رویه باید اصلاح گردد، ادامه داد: کتاب یک کالای فرهنگی با سوددهی پایین است و همکاران باید بدانند که این کار در فرایند فعالیت همسایه های همکار و دیگر اهالی نشر تاثیر مستقیم دارد و به همین دلیل باید رعایت نمایند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 221

به "حراج های نامتعارف کتاب با پلمب واحد صنفی همراه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج های نامتعارف کتاب با پلمب واحد صنفی همراه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید