تکمیل مرمت مسجد تاریخی گوراوان در عجب شیر

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تکمیل مرمت مسجد تاریخی مسجد گوراوان شهرستان عجب شیر اطلاع داد.

تکمیل مرمت مسجد تاریخی گوراوان در عجب شیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ضمن بیان این موضوع گفت: مسجد محمد حنفیه در روستای گوراوان شهرستان عجب شیر از جمله مساجد تاریخی و برجسته استان است که قدمت آن متعلق به دوره ایلخانی است.

آبدار در ادامه با اشاره به اینکه طراحی و ستون های این مسجد تاریخی را می توان راوی شکوه معماری دوره ایلخانی در این منطقه دانست، گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از این مسجد به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان عجب شیر اقدامات مرمتی آن با تأمین اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 600 میلیون ریال از اردیبهشت ماه امسال شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بابیان اینکه در این مرحله از عملیات مرمتی این مسجد نمای آجری اجرا و آجرهای تخریب شده تعویض شده، اضافه کرد: طی این مرحله از عملیات، اقداماتی نظیر اجرای ازاره سنگی، کف سازی دور مسجد، نصب و تعمیر در و پنجره های چوبی و رنگ زدایی ستون ها و تیرهای اصلی به طور کامل اجرا شده است.

آبدار در انتها با اشاره به اینکه عملیات مرمتی مسجد تاریخی روستای گوراوان عجب شیر با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی همراه است، گفت: با توجه به اینکه این مرحله از عملیات مرمتی به طور کامل به اتمام رسیده است لذا مراحل بعدی و پایانی مرمت این مسجد با تأمین اعتبار لازم در ماه های آینده تداوم خواهد داشت.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 713

به "تکمیل مرمت مسجد تاریخی گوراوان در عجب شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل مرمت مسجد تاریخی گوراوان در عجب شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید