تخت روانچی: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران راه به جایی نمی برد

به گزارش مجله بای بلاگ، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به نشست شورای امنیت درباره قطعنامه 2231 مطرح نمود که تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بی نتیجه خواهد بود.

تخت روانچی: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران راه به جایی نمی برد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مجید تخت روانچی سفیر و کننده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک بامداد امروز (چهارشنبه) در پی نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه 2231 در صفحه توئیترش نوشت: امروز اعضای شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر حمایت خود از برجام و قطعنامه 2231 را گفتند.

وی اضافه نمود: اظهارات آن ها (اعضای شورای امنیت) ثابت کرد که از حرکت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران که نقض قطعنامه 2231 است، حمایت نمی کنند.

تخت روانچی شرح داد: آمریکا باید پیش نویس قطعنامه ای که به پایان نمی رسد، پیش از آنکه بار دیگر رد شود را فورا کنار بگذارد.

نشست شورای امنیت با موضوع اجرای قطعنامه 2231 درباره برجام سه شنبه برگزار گشت. ادعا های ضد ایرانی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با مخالفت طرف های مختلف از جمله متحدان این کشور روبرو شد.

کننده آلمان در این نشست مخالفت کشورش را با استفاده آمریکا از ساز و کار حل و فصل اختلافات در برجام برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران گفت.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در این نشست طی سخنانی مطرح نمود: همانطور که در نامه رئیس جمهوری اسلامی ایران به رهبران دولت های باقیمانده در برجام در هشتم مه 2018 مشخص شده است، هرگونه محدودیت جدید توسط شورای امنیت، بر خلاف تعهدات اساسی است که به ملت ایران داده شده است. در چنین سناریویی، گزینه های ایران، همانطور که قبلاً به بقیه طرف های برجام اطلاع داده شده، قاطع خواهد بود و ایالات متحده و هر موجودیتی که ممکن است به آن کمک کند - یا به رفتار غیرقانونی آمریکا تن دهد- مسئولیت کامل را بر عهده خواهد داشت.

کننده روسیه در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت از بیانیه ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در این نشست بار دیگر ادعا های تکراری علیه ایران را بیان نمود. او بعد از اتمام سخنانش جلسه مجازی را ترک کرد که این موضوع با انتقاد کننده روسیه همراه شد.

پامپئو در ابتدای سخنانش مدعی شد ایران درخواست آمریکا برای کمک در زمینه مبارزه با ویروس کرونا را رد کرده است.

پامپئو در ادامه به موضوع اتمام محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر پرداخت و گفت: ایران [در صورت اتمام محدودیت های تسلیحاتی]قادر به خرید و فروش سلاح خواهد بود. اگر شما اقدام نکنید، ایران قادر به خرید جنگنده خواهد بود و این کشور های اروپایی را در تیررس ایران قرار خواهد داد.

وی همچنین ادعا کرد: رفع محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران به این کشور اجازه دسترسی به هواپیما و زیردریایی را خواهد کرد و ایران با آن ها آزادی تردد دریایی در آبراه های منطقه را تهدید خواهد کرد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2930

به "تخت روانچی: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران راه به جایی نمی برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت روانچی: تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران راه به جایی نمی برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید