بیمارستان 200 تخت خوابه در نجف در اختیار هلال احمر گرفت ، استفاده از پهباد برای ارزیابی حوادث

به گزارش مجله بای بلاگ، به گفته سخنگوی جمعیت هلال احمر، بیمارستان 200تخته خوابه در شهر نجف، در اختیار هلال احمر قرار گرفت.

بیمارستان 200 تخت خوابه در نجف در اختیار هلال احمر گرفت ، استفاده از پهباد برای ارزیابی حوادث

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، محمد نصیری در دومین نشست خبری خود که صبح امروز در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: دومین تمرین ساعت صفر در سی خرداد در سمنان برای زلزله 6 ریشتری برگزار شد. در این مانور میزان آمادگی سازمان ها در این مرحله بالاتر رفته بود. همچنین مقرر شد خبرنگاران در مراحل بعدی مانور حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: از 15خرداد امداد تابستانی شروع شد و 25پست موقت در جاده های پر تردد ایجاد شد. همچنین پشتیبانی آتش سوزی انجام شد و در 148مورد حریق 12 مصدوم 18مصدوم سرپایی 4هلی کوپتر در این عملیات مشارکت کردند. 27هزار کیلو بار جا به جا شد. همچنین183 امدادگر در اطفای حریق همکاری کردند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تا به امروز ارزیابی حوادث توسط امدادگران زمینی انجام می شد، اما برای کاهش هزینه و افرایش سرعت، استفاده از پهباد با همکاری وزارت دفاع برای ارزیابی انجام خواهد شد؛ این مسئله باعث افزایش دقت نیز می شود.

وی ادامه داد: نیازمند نوسازی ناوگان خودرویی و تقویت لجستیک هستیم و به زودی این اتفاق رخ می دهد. همچنین انبار ها نیز تامین اعتبار خواهند شد.

نصیری گفت: در سه ماهه اخیر، 6هزار748 عملیات توسط سازمان امداد و نجات انجام شد که به بیش از 72هزار نفر امدادرسانی انجام شد. 3هزار مصدوم ترافیکی جوی، 8هزار705نفر اسکان موقت و انتقال 3هزار17 مصدوم به مراکز درمانی انتقال شدند.

وی اضافه کرد: 5محموله جدید برای حمایت از بیماری کرونا توسط صلیب سرخ از قبیل ماسک، دستکش و اقلام بهداشتی ارسال شد.

نصیری اظهار کرد: برای ارائه خدمات به اتباع افغان در مرز ها تفاهنامه ای با صلیب سرخ امضا شد. همچنین اهدای هدایایی از ایرانیان آمریکا و سوییس به دست مردم رسید.

سخنگوی هلال احمر درباره بارش های اخیر گفت: چاله های آبی بسیاری در کشور ایجاد شده و باعث افزایش غرق شدگی شده است به طوری که به جز سواحل، در رودخانه ها فصلی و تالاب ها نیز غرق شدن گزارش شده است. همچنین کمپین غرق نشویم ایجاد و 32هزار نفر از افراد شرکت کردند. در مجموع 69مورد گزارش غرق شدگی داشتیم که 20 نفر نجات یافته و 7 نفر به بیمارستان انتقال یافتند و 25نفر فوت کردند.

وی اظهار کرد: از مردم درخواست می کنیم آتش روشن نکردن و رها نکردن زباله ها در طبیعت و شنا نکردن در مناطق ممنوعه را مورد توجه قرار دهند.

سخنگوی هلال احمر با بیان اینکه ستاد اربعین از هفته جاری در هلال تشکیل می شود، گفت:با همکاری بیمارستان 200تخته خوابه ساخته شده و تجهیز شده همجوار با فرودگاه نجف در اختیار هلال احمر قرار گرفته است. با شروع دوباره سفر ها ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصی به زوار و جهانگرد درمانی است. طبق قرارداد 50سال امکان مدیریت بیمارستان وجود دارد.

نصیری بیان نمود: سازمان تدارکات، توافقات اولیه درباره واکسن آنفولانزا اجرا شده و در داروخانه های هلال توزیع خواهد شد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2859

به "بیمارستان 200 تخت خوابه در نجف در اختیار هلال احمر گرفت ، استفاده از پهباد برای ارزیابی حوادث" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان 200 تخت خوابه در نجف در اختیار هلال احمر گرفت ، استفاده از پهباد برای ارزیابی حوادث"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید