انتقاد جهانی جمعی از مدیران موزه و متخصصان به تهدید فرهنگی ترامپ

به گزارش مجله بای بلاگ، تهدید ترامپ برای هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران با نقدها سیاستمداران و ارگان های فرهنگی همراه شد و به عنوان یک جنایت جنگی عنوان شد و در این بین متخصصان و چهره های فرهنگی بسیاری بیانیه های ترامپ را محکوم کردند.

انتقاد جهانی جمعی از مدیران موزه و متخصصان به تهدید فرهنگی ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مدیران موزه متروپولیتن نیویورک و اتحادیه موزه های آمریکا، شورای بین المللی موزه ها و شورای بین المللی بناها و محوطه های تاریخی هم به صحبت های تهدیدآمیز رییس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند و در بیانیه هایی جداگانه این تهدید را خلاف کنوانسیون های سازمان ملل و یونسکو در حفاظت از آثار تاریخی دانستند.

باربارا کایم باستان شناس لهستانی که متخصص آثار باستانی ایران و آسیای مرکزی است در مصاحبه ای اختصاصی با مجله آرت نت نیوز، تهدیدهای ترامپ را به رفتارهای یک فرد بی تمدن تشبیه کرد.

این باستان شناس با اشاره به وندال گری های فرهنگی افراط گرایان اسلامی(داعش) بیان نمود : من نمیتوانم درک کنم چطور یک انسان امروزی می تواند به خود حتی اجازه فکر کردن درباره نابودی مراکز فرهنگی را بدهد. مگر این کار چقدر با فعالیت های داعش تفاوت دارد؟

آرت نت نیوز نوشت: تریسترام هانت سیاستمدار سابق بریتانیایی و مدیر کنونی موزه ویکتوریا و آلبرت لندن با انتشار بیانیه در صفحه تویتر خود، تهدیدهای ترامپ را محکوم کرد و گفت: همچون تخریب پالمیرا و دیگر سایت های فرهنگی مهم توسط داعش، این اقدام ترامپ نیز باید محکوم گردد. این اقدام، یک قدم نگران کننده در راستای عادی جلوه دادن ویران کردن مراکز فرهنگی برای تهدید به جنگ محسوب می گردد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 292

به "انتقاد جهانی جمعی از مدیران موزه و متخصصان به تهدید فرهنگی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد جهانی جمعی از مدیران موزه و متخصصان به تهدید فرهنگی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید