اعلام قیمت جدید هر کیلو مرغ

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران: عضو اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار و 500 تومان و مرغ گرم 18 هزار تومان است.

اعلام قیمت جدید هر کیلو مرغ

به گزارش خبرنگاران به نقل از جماران:عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده 12 هزار و 500 تا 12 هزار و 600 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 18 هزار تومان است.

وی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی مراکز، تعطیلی صادرات و اخذ عوارض 5 هزار تومانی صادرات را علت اصلی افت 300 تا 400 تومانی قیمت مرغ در بازار گفت و اضافه نمود: استمرار فرایند فعلی قیمت به زیان مرغداران تمام می شود، از این رو عوارض 5 هزار تومانی صادرات نیاز به اصلاح دارد.

حجت درباره تاثیر عرضه مرغ منجمد بر بازار خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، عرضه مرغ منجمد به زیان تولیدکنندگان تمام می شود، به همین خاطر از وزارت جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام به عنوان متولی انتظار می رود در مواقعی که حجم تولید کم است یا میزان مصرف بیش از حد است، اقدام به عرضه مرغ مرغ منجمد کند.

این مقام مسئول در واکنش به عرضه مرغ با نرخ های بالاتر در خرده فروشی ها خاطرنشان کرد: با توجه به عرضه مرغ با نرخ 20 هزار تومان در بازار، مسئولان ذی ربط باید بر فاکتور های خرید نظارت کنند تا اجحافی در حق مصرف کنندگان صورت نگیرد.

وی ادامه داد: با وجود افزایش هزینه های تولید و تامین بخش عمده نهاده مورد نیاز از بازار آزاد، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب در بازار وجود ندارد.

حجت خاطرنشان کرد: با توجه به تامین 30 تا 40 درصد نهاده مورد نیاز مرغداران با نرخ مصوب، حداقل 3 هزار تومان بر هزینه تمام شده تولید اضافه نموده می شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ 16 هزار و 500 تا 17 هزار تومان گفت و اضافه نمود: اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عرضه مرغ با نرخ 15 هزار تومان اصرار می ورزند، باید از ابزار های کنترلی بر فروش نهاده ها استفاده کنند چرا که مرغداران در سرانجام خط تولید قرار دارند و در زمانیکه مرغ هایشان به سن عرضه می رسد، امکان نگهداری در سالن ها وجود ندارد.

به گفته حجت، علی رغم بهبود شرایط توزیع نهاده با نرخ مصوب، کماکان کمبود داریم که امیدواریم با اتخاذ برخی تدابیر فرایند توزیع نهاده با نرخ مصوب تسریع شود.

حجت اضافه نمود: با نظارت مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عملکرد واردکنندگان نهاده های دامی این امکان وجود دارد که 100 درصد نهاده با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شود، در غیراین صورت به سبب 2 نرخی بودن قیمت ذرت و کنجاله سویا، تعدادی از مرغداران از گردونه تولید خارج خواهند شد.

وی متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را بالای 3 هزار تومان گفت و گفت: با توجه به نوسان شدید هزینه های تولید، نرخ مصوب به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

حجت در سرانجام با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ گفت: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام شود، تولیدکنندگان با افتخار می پذیرند چرا که تولیدکنندگان به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت نیستند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3341

به "اعلام قیمت جدید هر کیلو مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام قیمت جدید هر کیلو مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید