اصل اساسی شکل گیری نهضت انقلاب

به گزارش مجله بای بلاگ، امروز باید صریح تر از پیش به نقد تفکرات مدیرانی پرداخت که به اسم نظام جمهوری اسلامی در حال استحاله باورهای فکری و معنوی آن که چیزی استقلال و آزادی و عدالت نیست، هستند.

اصل اساسی شکل گیری نهضت انقلاب

گروه دانشگاه خبرنگاران، امیرحسین راضی پور؛ جوانان و مردم ایران همیشه گمان می­کردند و شاید می­ کنند که در بدنه و سیستم مدیریت عالی این کشور همیشه سخت­ گیری­ ها و تنگ نظری ­ها بیش از آن چیزی است که بروز داده می شود و اگر در جایی و گوشه ای اتفاقی رخ می­دهد که حاکی از نگاه آزادانه ­تر و مردمی ­تر از باورهای آن­ها است و این تنها نتیجه فشار افکار عمومی و رسانه ­ای و فریادهای کوچه و خیابان است که به بار نشسته است.

شاید بخشی حق با ایشان است و معتقدم بخشی اینطور نیست. ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی با افرادی در سیستم های مدیریت کشور روبرویم که نظام را هزینه سلیقه شخصی خویش می ­کنند. این که می ­نویسم نظام را مقصود دارایی ­های اقتصادی و اقتصادی نیست که البته آن هم هست؛ اما در این چند خط استثنائا کاری با آن بخش داستان ندارم.

مقصود از نظام پیکره فکری و معنوی وایدئولوژیک آن است که به مدد متفکران و رهبران پیشرو خود توانسته در عرصه جهانی سخنی برای گفتن و جنگی برای پیروزی داشته باشد. اخیرا مستندی با عنوان غیررسمی از دیدارهای رهبری معظم انقلاب با گروه­ های مختلف صنفی و حرفه­ای فعال در کشور از صدا و سیما پخش شد. جدای از اینکه چرا این دست اقدامات بیشتر از این نیستند و گاها آنقدر دیر رخ می ­دهند سراسر این مستند از بیانات رهبری گواه یک سیره فکری و معنوی پیشرو و همه­ گیر بود که بدنه مردمی نظام جمهوری اسلامی کمتر زمانی با آن روبرو شده و امکانات وارسی آن را یافته. حضرت آقا در بخش های مختلف از سخنان و بیانات خودشان مکررا بر اصل گفت و گو و نظرخواهی و نظردهی تاکید کردند و شنیدند و پاسخ گفتند.

شیوه روبروه با بدترین اعتراض ها را تنها در لبخند و پاسخ درخور یافتند و هیچ چیز جز رواداری و همراهی با جمع از خویش بروز ندادند .اینکه ایشان با عقب مانده ترین اعتراضات بدنه مدیریت حاضر و ناظر در نظام از اعتراض به یک فیلم سینمایی گرفته تا بی­توجهی به ظرفیت نیروی جوان داخلی به صورت عمومی و روشن نه تنها همراهی نکردند؛ بلکه به جد محکوم کردند نشان از یک سیره فکری روشن، فعال،آگاه و پیشرو است که باید از مدیران فرهنگی و سیاسی نظام پرسید چرا این چهره به مردم نشان داده نمی­شود.

پاسخ اما در همان هزینه کردهای شخصی از منابع عمومی است. پاسخ حقیقت پوشی­ های حضراتی است که تنها به دلیل باورهای شخصی خود که مشخصا با باورهای فکری رهبری تفاوت های اساسی دارد و هر روزه بیش از پیش بر گرده ملت سوار م ی­شود می­خواهند در بر همان پاشنه­ ای بچرخد که ایشان به صلاح ملک و مملکت می­ بینند و کیست که نداند در این بین مقصود از صلاح نه منافع عام که منفعت جمع دوستان و رفقا است..

نظام جمهوری اسلامی یک نظام معترض است و این اصل اساسی شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی از ابتدا بوده و خواهد بود. امروز راز ماندگاری این انقلاب در صراحت اش است. امروز باید صریح تر از پیش به نقد تفکرات مدیرانی پرداخت که به اسم نظام جمهوری اسلامی درحال استحاله باورهای فکری و معنوی آن که چیزی استقلال و آزادی و عدالت نیست، هستند و این پیام روشن را به ملت داد که شخص اول مملکت صدای شما را می­ شنود برای شما دعا می ­کند و شما را دوست دارد. همه شما را.

امیرحسین راضی پور - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5577

به "اصل اساسی شکل گیری نهضت انقلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصل اساسی شکل گیری نهضت انقلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید