احتمال اعزام ناو هواپیمابر انگلیس به منطقه به بهانه خروج نیرو از افغانستان

به گزارش مجله بای بلاگ، پس از اعزام بمب افکن، جنگنده و ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه، انگلیس نیز از احتمال اعزام یک ناو هواپیمابر و جنگنده های F-35 به بهانه خروج نیروهای خارجی از افغانستان اطلاع داد.

احتمال اعزام ناو هواپیمابر انگلیس به منطقه به بهانه خروج نیرو از افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، تونی راداکین فرمانده نیروی دریایی انگلیس از احتمال اعزام ناو هواپیمابر ملکه الیزابت به اقیانوس هند خبرداد تا از فرایند خروج نیروهای این کشور برابر حملات احتمالی طالبان محافظت کند.

به گزارش نشریه تایمز، این نخستین ماموریت نظامی انگلیس در افغانستان از سال 2014 میلادی است و شامل جنگنده های نسل 5 و رادار گریز F-35 خواهد شد.

راداکین اظهارداشت که این ناو هواپیمابر ملکه الیزابت را می توان با تمام تدارکات آن در یک فضای امن در اقیانوس هند قرار داد تا جنگنده ها از آنجا از فرایند خروج امن نیروها حمایت نمایند.

پیش از این نیز منابعی در وزارت دفاع آمریکا خبر دادند که ناو رونالد ریگان، تنها ناو هواپیمابر آمریکا در اقیانوس آرام، به همراه کشتی های جنگی همراه آن برای خروج مصون نیروهای آمریکایی و ناتو به دریای عمان منتقل می گردد.

وال استریت ژورنال هفته گذشته به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا نوشت که این ناو بندر خانگی خود را در ژاپن ترک نموده و قرار است 4 ماهه آینده را در دریای عمان سپری نموده و جایگزین ناو هواپیمابر دوایت آیزنهاور گردد.

براساس این گزارش، ظاهراً ماموریت ناو رونالد ریگان تا 11 سپتامبر، یعنی تاریخ معین شده برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان، خاتمه خواهد یافت.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز آمریکا به بهانه خروج از افغانستان 6 ففرایند بمب افکن B-52 را در قطر مستقر نموده بود، 12 ففرایند F-18 را به منطقه اعزام نموده و چند سامانه موشکی را نیز از کویت به افغانستان آورد.

براساس تازه ترین گزارش های رسمی منتشر شده از فرایند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، تا به امروز معادل 160 بار هواپیما C-17 از افغانستان خارج شده و بیش از 10 هزار قطعه تجهیزات نیز برای تخریب به آژانس تدارکات دفاعی آمریکا در افغانستان سپرده است.

براساس بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام)، تا به امروز در مجموع حدود 16 تا 25 درصد از فرایند خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تکمیل شده است.

.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 7431

به "احتمال اعزام ناو هواپیمابر انگلیس به منطقه به بهانه خروج نیرو از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال اعزام ناو هواپیمابر انگلیس به منطقه به بهانه خروج نیرو از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید