آپتا حسگر های مبتنی بر نانو ساختار طلا توسط دانش آموخته دانشگاه مازندران ساخته شد

به گزارش مجله بای بلاگ، آپتا حسگر های مبتنی بر نانو ساختار طلا برای اندازه گیری و گزینش برخی ترکیبات زیستی و دارویی توسط دانش آموخته دانشگاه مازندران ساخته شد.

آپتا حسگر های مبتنی بر نانو ساختار طلا توسط دانش آموخته دانشگاه مازندران ساخته شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ائمه باقری حشکوایی پژوهشگر جوان و فارغ التحصیل مقطع دکتری از دانشگاه مازندران توانست با طراحی و ساخت آپتا حسگر های مبتنی بر نانو ساختار طلا برای اندازه گیری و گزینش برخی ترکیبات زیستی و دارویی، رتبه سوم نوآوری در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی را به خود اختصاص دهد.

در این طرح با استفاده از آپتامر های اختصاصی، نانو ذرات و نانو ساختارها، آپتا حسگر های الکتروشیمیایی برای برخی از ترکیبات دارویی مانند کلرامفنیکل، اپیروبیسن و ترکیبات مهم بیولوژیکی مانند ترپیتوفان (نمونه هایی از مولکول کوچک) و سلول سرطانی روده بزرگ 26-ct (نمونه ای از سلول های کامل)، به عنوان آنالیت های هدف طراحی شود.

به گفته طراح این دستگاه آپتامرها، نوکلئیک اسید های تک رشته ای هستند که با تمایل و برگزیدگی بالا به گستره وسیعی از مولکول های هدف متصل می شوند. از این رو، آپتامر ها به عنوان یک نوع جدید از لایه های تشخیص زیستی در زیست حسگر ها برای تشخیص مولکول های کوچک و سلول کامل به کار گرفته شده اند. به این منظور، با تثبیت آپتامر های شناخته شده برای ترکیبات ذکر شده بر روی سطح الکترود، آپتا حسگر های الکتروشیمیایی برای این گونه های آزمایشی طراحی شد. نوع بستر الکترودی بر مبنای نانوساختارها، چگونگی تثبیت آپتامر و هم چنین شیوه ایجاد علامت تجزیه ای و تشخیص، از جمله مواردی است که در این پروژه مورد برسی و توسعه قرار گرفته است.

همچنین از طرفی با توجه به افق های جدید در زمینه به کارگیری نانو مواد در افزایش کارایی زیست حسگرها، امکان استفاده از آن ها هم در مرحله تشخیص الکتروشیمیایی و هم برای تقویت موثر علامت تجزیه ای مورد مطالعه قرار گرفت. از روش های مختلف تصویربرداری و طیف بینی برای مطالعه آپتاحسگر تهیه شده و از فنون های مختلف الکتروشیمی تجزیه ای نظیر روش های متفاوت ولتامتری و طیف بینی امپدانس الکتروشیمیایی برای تشخیص و اندازه گیری گونه های آزمایشی استفاده شد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5591

به "آپتا حسگر های مبتنی بر نانو ساختار طلا توسط دانش آموخته دانشگاه مازندران ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپتا حسگر های مبتنی بر نانو ساختار طلا توسط دانش آموخته دانشگاه مازندران ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید