آستارا از نبود زیرساخت ها در حوزه گمرک و پایانه رنج می برد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/گیلان نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا از نبود زیرساخت های کافی در حوزه های گمرک و پایانه رنج می برد.

آستارا از نبود زیرساخت ها در حوزه گمرک و پایانه رنج می برد

غلامرضا مرحبا، در جلسه کمیته هماهنگی مرز آستارا که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در پایانه مرز زمینی این شهرستان برگزار گردید، اظهار کرد: پایانه مرزی آستارا و گمرک این شهرستان، هم برای اقتصاد کشور مهم است و هم برای رونق اقتصاد این شهر نیز حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از فعال ترین پایانه های مرزی کشور را دارد، ادامه داد: مشکل اساسی نبود زیرساخت های کافی در محوطه پایانه و گمرک است که شهرستان از آن رنج می برد.

وی اضافه نمود: ساختمان پایانه مرزی آستارا در حد و شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمی باشد.

مرحبا با تأکید بر اینکه اینجا پیشانی و دروازه ورودی کشور می باشد، گفت: همه اتباع خارجی که به شکل زمینی وارد کشور می شوند، از این مرز تردد می نمایند.

وی اضافه نمود: هر چند که این روزها به دلیل مسایل کرونایی تردد در مرز کاهش یافته است، ولی باید از این فرصت برای ارتقای سطح کیفی زیرساخت ها با هدف ارائه خدمات بهینه در آینده نیز بهره مند شویم.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواهان توجه ویژه به این مرز و پایانه شد و توضیح داد: حضور حجم بزرگ کامیون ها در معابر اصلی این شهر را نباید به عنوان یک مشکل نگاه کرد و این یک فرصت برای تحول در اقتصاد کشور است.

وی با تأکید بر اینکه مسائل موجود در زیرساخت ها را نباید به پای صف های کامیون ها نوشت، شرح داد: با بخش خصوصی در زمینه ایجاد تیرپارک وارد مذاکره شده ایم و با توجه به محدودیت هایی را در اختصاص زمین داریم و در حد مقدورات با بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم و اگر زمین معین گردد، کارهای اداری را باید در اسرع وقت برای ایجاد تیرپارک انجام دهیم تا شاهد کاهش حجم صف ها در معابر باشیم.

وی اضافه نمود: آثار فرسایشی بساری را این کامیون ها بر جای می گذارند، از قبیل آسیب زدن به آسفات و مبلمان شهری و تحمیل بار بر دوش شهرداری و مدیریت شهری که باید در زمینه اختصاص قیر نیز یاری های لازم به وسیله وزارت خانه گردد.

به گزارش خبرنگاران، معاون وزیر و هیأت همراه در جریان این سفر از زیرساخت های مرز زمینی، ریلی و دریایی این شهرستان نیز بازدید کردند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6815

به "آستارا از نبود زیرساخت ها در حوزه گمرک و پایانه رنج می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستارا از نبود زیرساخت ها در حوزه گمرک و پایانه رنج می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید